Mașinile cu emisii zero câștigă teren în România, în ciuda unei structuri dedicate precare. Câte mașini electrice au cumpărat românii în 2021?
În țara noastră, piața mașinilor electrice cunoaște un trend ascendant. Numărul redus de stații de încărcare și distanța dintre acestea îi descurajează pe clienții români. În România, în primele trei luni din 2021, au fost achiziționate 414 mașini electrice, se arată într-un raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Sunt cifre duble față de cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.
Numărul de autoturisme electrificate a ajuns la 2.496 de unități. Dintre acestea, 360 au fost modele plug-in hybrid, iar celelalte au fost hibride care nu necesită încărcarea la priză. Acestea din urmă nu sunt incluse în Programul Rabla Plus.
Astfel, în primul trimestru al anului, vehiculele electrificate reprezintă 12,2% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi.
Volkswagen domină piața de mașini electrice din România. 123 dintre unitățile înmatriculate poartă logo-ul producătorului german. Nemții sunt urmați de Peugeot cu 47 unități și de BMW cu 40 de unități.
Volvo conduce clasamentul vehiculelor PHEV înmatriculate în anul 2021 cu 73 de mașini înmatriculate în perioada ianuarie-martie. Constructorul scandinav este urmat în top de doi alți doi constructori premium. Este vorba despre nemții de la Mercedes-Benz cu 70 de mașini și BMW cu 59.
În clasamentul modelelor hibride conduce detașat Toyota cu 1.422 de mașini. Japonezii sunt urmați, la mare distanță, de Hyundai cu 179 de unități și de Ford cu 44.
Dacia este lider în clasamentul general al vânzărilor în România și în 2021. 4.322 de mașini a vândut producătorul român, cu Logan poziționându-se în timpul preferințelor clienților români.
Dacia este urmată de Ford cu 2.656 mașini. Pe ultima treaptă a podiumului urcă japonezii de la Toyota cu 2.061 mașini. Urmează în clasament Hyundai (1.844), Volkswagen (1.833), Skoda (1.767), Mercedes-Benz (1.541), Renault (1.456), BMW (956) și Suzuki (809).