MODEL |
MOTORIZARE |
NIVEL ECHIPARE |
PREŢ |
Nissan Note |
1.2/98CP/benzină |
ACENTA |
17.700 |
Nissan Micra |
1.2/98CP/benzină |
ACENTA |
17.750 |
Renault Megane |
1.6/115CP/benzină |
Dynamique |
17.750 |
Toyota Yaris Hibrid |
1.5/100CP/benzină hibrid |
Luna |
17.852 |
Peugeot 208 |
1.6/92CP/diesel |
ALLURE |
17.893 |
Smart Fortwo Coupe |
1.0/102CP/benzină |
n/a |
17.944 |
Ford Focus |
1.6/125CP/benzină |
Trend |
18.201 |
Nissan Juke |
1.6/117CP/benzină |
Acenta |
18.241 |
Opel Astra |
1.4/140CP/benzină |
Essentia |
18.261 |
Seat Leon SC |
1.2/105CP/benzină |
Style |
18.384 |
Renault Fluence |
1.6/115CP/benzină |
Dynamique |
18.601 |
Peugeot 2008 |
1.6/92CP/diesel |
ACTIVE |
18.614 |
Seat Leon |
1.2/105CP/benzină |
Style |
18.737 |
Fiat 500L |
1.3/85CP/diesel |
Easy |
18.801 |
Renault Megane |
1.5/110CP/diesel |
Dynamique |
19.051 |
Opel Meriva |
1.4/140CP/benzină |
COSMO |
19.055 |
Opel Meriva |
1.4/120CP/benzină |
DESIGN EDITION |
19.055 |
Citroen C4 |
1.6/120CP/benzină |
Seduction |
19.242 |
Citroen DS3 |
1.4/70CP/diesel |
Airdream |
19.261 |
VW Golf |
1.2/105CP/benzină |
COMFORTLINE |
19.375 |
Opel Combo |
1.6/90CP/diesel |
Essentia |
19.421 |
Honda Jazz Hybrid |
1.3/88CP/benzină hibrid |
Elegance |
19.456 |
Mazda3 |
2.0/120CP/benzină |
Challenge |
19.491 |
Smart Fortwo electric drive |
Electrică, 75 CP |
n/a |
19.705 |
Citroen Berlingo |
1.6/92CP/diesel |
Seduction |
19.721 |
Iată-ne ajunşi şi pe treapta superioară a clasamentului, care pe lângă citadine, începe să fie orientat şi către compacte sau monovolume. Aici, cel mai iefin model disponibil este Nissan Note, echipat cu motor de 1,2 litri şi 98 CP, care pleacă de la preţul de 17.700 de euro, urmat îndeaproae de Nissan Micra, la o diferenţă de doar 50 de euro.
În listă se mai evidenţiază Smart Fortwo electric dar şi Honda Jazz Hybrid, alături de modele consacrate ca VW Golf, Ford Focus sau Opel Astra. Cu toate acestea, cel mai scump model din listă este Citroen Berlingo, pentru care clienţii trebuie să scoată din buzar 19.721 de euro, în schimbul unei versiuni de motorizare diesel de 1.6 l şi 92 CP, în nivel de echipare Seduction.
Aici, Ford Focus reprezintă, cel puţin pe hârtie, compromisul cel mai avantajos, o dată prin prisma motorizării potente cât şi prin lista de dotări cu care poate fi echipat modelul compact. Chiar şi aşa, ecologiştii ar putea fi tentaţi de Toyota Yaris Hybrid, o soluţie interesantă pentru deplasarea prin oraş şi prin împrejurimile sale.
Dacă tragem linie, observăm o paletă destul de largă de opţiuni pe care importatorii le oferă clienţilor din România – de la citadine la compacte şi monovolume, cu toate că la nivelul economic şi a puterii de cumpărare din ţara noastră un plafon de 20.000 de euro poate fi folosit cu sensul de accesibil doar în termeni generali. Mai realist pentru situaţia actuală ar fi o limită maximă de 10.000-12.000 de euro cu indulgenţă, însă tendinţele sunt ca mai jos de acest plafon clienţii să se orienteze către automobile second-hand, în detrimentul unui model nou.