Maşina pentru care vinzi casa, faci un credit şi eşti cel mai fericit (galerie foto)
Am publicat o ştire acum două zile în care spuneam că Nissan a pus stop producţiei în următoarele două săptămâni. Deja au trecut 5 zile din acest termen. Era vorba că nişte angajaţi nespecializaţi dădeau viză de calitate când la ieşirea de pe linia de asamblare. Am insinuat în glumă că au ajuns românii pe acolo când am promovat ştirea pe Facebook. Imediat a reacţionat toată lumea în comentarii ba că suntem anitRomânia, ba că ne luăm aiura de Nissan – o maşină foarte bună.
Nu am văzut un comentariu în care cineva să critice această marcă. Aşa am îneţeles că Nissan e iubit chiar şi în România, unde nu poţi să spui că e o piaţ tradiţională pentru această maşină. Lucrurile s-au mai mişcat cu Qashqai-ul şi la nivel aspiraţional cu GT-R-ul. E clar însă că e o marcă respectabilă. Nu auzi că repari la ea prin service-uri, nu auzi că are design urât, nimeni nu comentează negativ. Acum însă o să aibă parte de şi mai mult respect.
Pentru că după tot scandalul ăsta cu CTC-ul (controlul tehnic de calitate, nu trupa), Nissan s-a prezentat cu capul sus şi cu maşina mişto la Salonul Auto Internaţional de la Tokyo. Chiar la ea acasă. Imx este SUV-ul pe care ni-l dorim într-un viitor alb-imaculat, electric, tip Apple, dacă putem să spunem aşa. Japonezii au făcut maşina pe platforma rezervată automobilelor electrice în grup. Rezultatul acestei decizii e o maşină mare, cu un centru de greutate, jos. Cei de la Nissan promit ca efect o manevrare uşoară şi precisă la viteză.
Sunt două motoare electrice pe maşină. Unul în faţă şi – desigur – celălalt pe puntea posterioară, care antrenează roţile spate. Puterea conjugată e de 430 de cai şi 700 Nm cuplu de la 0 rpm, ca la orice motor electric. Un cuplu foarte mare. Cel mai important lucru la o maşină electrică este însă autonomia, iar Nissan este în momentul ăsta lider în segment dacă scoate maşina asta, mâine. 600 de km mergi cu un plin de curent electric, autonomie superioară unui Leaf sau Zoe (maşini electrice mici din grupul Renault-Nissan).
Conceptul arătat la Tokyo are şi ProPILOT – sistemul de autonomie totală a maşinii (nivelul 5).
Nissan spune că pentru design a folosit coneptele mawa, unde “ma” este sensul spaţiului şi al timpului, iar “wa” este armonia.
Autor Alexandru Banu