O mașină pe benzină poate fi echipată cu o instalație de conversie pe GPL (gaz petrolier lichefiat). Aceste instalații transformându-le în „mașini cu combustibil dual” care pot funcționa atât pe GPL, cât și pe benzină.
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat și este un tip de „gaz lichid” care poate fi utilizat ca și combustibil pentru o varietate de scopuri, inclusiv alimentarea mașinilor. Este un combustibil versatil cu emisii scăzute de carbon, utilizat în mod productiv când vorbim despre consum.
Avantajul GPL-ului este clar atunci când te uiți la prețurile afișate la stațiile de alimentare pentru cei doi combustibili. Combustibilul GPL costă de obicei aproximativ jumătate din prețul benzinei.
Odată ce costul conversiei pe GPL a fost achitat, acest lucru ar putea însemna o economie semnificativă. Cu cât conduceți mai mult, cu atât economisiți mai mult. Transformarea unei mașini pe benzină pentru a funcționa pe GPL poate costa începând 1.700 de lei, și poate ajunge până la 4.200 de lei. Majoritatea firmelor includ în acest preț atât montajul, cât și echipamentul.
Prețul diferă în funcție de numărul de cilindri ai mașinii, dar și de tipul și capacitatea de stocare a rezervorului.
Costă 1.700 de lei să pui pe o mașină cu motor în patru cilindri un rezervor cilindric cu o capacitate de 32 de litri. Prețul crește dacă se optează pentru un rezervor toroidal. Pentru aceeași mașină costă 2.100 de lei să montezi o instalație cu rezervor toroidal de 57 de litri.
Pe o mașină cu motor în opt cilindri, montarea unui rezervor toroidal cu o capacitate de 57 de litri costă 4.200 de lei. Dacă pe aceeași mașină s-ar monta un rezervor cilindric cu o capacitate de 50 de litri, prețul ar fi de 3.600 de lei.
Investiția pentru transformarea unei mașini pe benzină pentru a funcționa pe GPL se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurși.