Maşina care trebuia să salveze ARO – GALERIE FOTO
Dacă până la începutul anilor ’80, ARO era un succes mondial, situându-se pe locul al patrulea în lume după numărul de maşini de teren vândute şi pieţe de desfacere (după Jeep, Land Rover şi Toyota), sfârşitul deceniului a adus un moment de epifanie: uzina musceleană trebuia modernizată dacă se voia menţinerea competitivităţii la export.
O gură de aer ar fi putut veni din partea unui model nou. Prototipul acestui model a fost realizat în 1989, însă noul model al uzinei ARO nu a mai apucat să intre în producţie din cauza situaţiei economice dificile a constructorului.
Teoretic, noul ARO 4×4 ar fi putut rivaliza cu modele ca Nissan Terrano dacă ar fi fost pornită producţia cu utilaje noi şi furnizori capabili să creeze materie primă de calitate. Problema a fost că noul ARO a fost realizat într-o perioadă dificilă pentru România. Uzina fiind deţinută de stat, primau alte cheltuieli. Totodată, principala preocupare a lui Ceauşescu în anii ’80 a fost achitarea datoriilor externe, aşa că o investiţie la Câmpulung ieşea din discuţie, iar odată cu ea şi şansele ca ARO să mai poată străluci.