Pentru o mașină second-hand adusă din Germania în 2022, taxele la RAR sunt între 610 lei și 1350 de lei. Alte costuri sunt pentru traducerea actelor mașinii (100-200 de lei), asigurare RCA, numere de înmatriculare (40 lei / 85 lei preferențiale), taxă certificat de înmatriculare (49 lei).
„Pentru un autoturism second-hand adus din Germania costul minim la RAR este de 610 lei (omologarea RAR, certificatul de autenticitate și ITP) dacă totul corespunde și nu sunt probleme. Dacă se întâmplă să aibă seria corodată, să necesite repansonare sau nevoie de ceva omologări se poate ajunge la un maxim de 1350 de lei”, au declarat pentru Promotor reprezentanţi ai RAR.
ITP-ul la RAR costă 214 lei, iar un certificat de autenticitate costă 216 lei.
Dacă aveți numere de Germania valabile și RCA puteți să vă programați la Registrul Auto Român (RAR). Între timp ar trebui să traduceți documentele mașinii la un birou de traduceri autorizate: cartea de identitate a vehiculului, factura / cotractul de vânzare cumpărare.
– act de identitate solicitant;
– cerere activitate RAR (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului RAR care efectuează activitatea);
– documentul de înmatriculare din țara de origine;
– certificatul de conformitate (CoC) emis de producătorul vehiculului (obligatoriu pentru vehiculele fabricate după 31.08.2018).
RAR va elibera cartea de identitate a vehiculului (CIV), fie în mod direct dacă vehiculul deține omologare UE de tip și nu a suferit modificări în raport cu configurația omologată, fie în urma omologării individuale. RAR va efectua verificarea tehnică și va certifica autenticitatea vehiculului.
1) Cererea solicitantului. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, datele acesteia se vor înscrie în cuprinsul cererii;
2) Dovada înregistrării în evidențele organului fiscal al autorității publice locale în a cărui rază de competență proprietarul (sau utilizatorul în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing financiar) își are domiciliul, sediul ori reședința în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate. Aceasta constă în înscrierea numărului de înregistrare în Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării, pe actul de înstrăinare-dobândire. În cazul înmatriculării temporare a vehiculelor ce urmează a fi înmatriculate în alt stat nu este necesară depunerea dovezii înregistrării în evidențele organului fiscal al autorității publice locale;
3) Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 49 lei (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife).
4) Actul de identitate al solicitantului, în original.
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie;
În astfel de situații se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie.
5) Procura specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât proprietarul vehiculului.
6) Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;
7) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului în forma prevăzută de lege la data dobândirii dreptului de proprietate, în original şi în copie, înregistrat în Registrul de evidență a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării în România, instituit la nivelul organului fiscal local;
Dacă în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se va prezenta şi documentul care să ateste dreptul legal în virtutea căruia persoana poate folosi vehiculul, în original şi în copie.
În această situație se poate prezenta un extras din contractul de leasing, care să conţină cel puţin părţile, obiectul şi durata contractului, datele de identificare ale vehiculului şi semnăturile părţilor, în original şi copie;
8) Dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz:
– formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport”. Acesta este emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelului Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora;
– formularul „Certificat”, emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora.
9) Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie;
10) Certificatul de autenticitate al vehiculului eliberat de Registrul Auto Român, cu excepţia autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi a vehiculelor istorice;
11) Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele străine cu numărul de înmatriculare;
12) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare a cărui combinație a fost păstrată anterior de către solicitant. Asta în măsura în care acesta intenționează atribuirea combinației păstrate, cu ocazia înmatriculării. Ele se restituie pe loc solicitantului numai dacă îndeplinesc cerințele impuse de standardele în vigoare, iar combinația numărului de înmatriculare nu a fost restricționată conform legii.
13) Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia;
14) Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare. Excepţia se aplică în cazul în care acesta solicită atribuirea unei combinații a numărului de înmatriculare păstrate anterior. Plata se face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal în contul trezoreriei statului. Totodată, aceasta se poate face cu numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;
Motivele sunt destul de clare: vârsta, istoricul precum și condiția autoturismelor. Toate aceste beneficii vin la pachet cu prețuri mai mult decât atrăgătoare pentru români. De asemenea, infrastructura rutieră a nemților asigură o stare mai bună a autoturismelor rulate, atât tehnică cât și estetică.