Maserati sărbătorește 105 ani de istorie. Cum a început totul
Maserati sărbătorește 105 ani de istorie și se pregătește pentru începutul unei noi ere, odată cu lansarea versiunii de serie a lui Maserati Alfieri, în luna mai a anului viitor. Acum 105 ani, Alfieri Maserati și-a unit forțele cu frații săi Ettore și Ernesto, pentru a deschide „Alfieri Maserati” la numărul 1A pe „via de’ Pepoli”, în inima Bolognei.
Prima mașină care a purtat simbolul Tridentului a fost construită în 1926. A fost Tipo 26, o mașină de curse care a debutat la Targa Florio în același an, câștigând locul întâi la clasa de până la 1.5 litri, avându-l pe Alfieri Maserati la volan.
Aceasta a fost prima dintr-un lung șir de victorii, inclusiv două ediții consecutive ale Indianapolis 500 (1939 și 1940), patru victorii consecutive la Targa Florio (1937, 1938, 1939 și 1940), nouă câștiguri F1 și Campionatul Mondial F1 din 1957 cu Juan Manuel Fangio.
Maserati a rămas în Bologna până în 1939. La finalul lui septembrie 1939, după achiziția mărcii de către familia Orsi, au început operațiunile pentru transferul sediului Maserati din Bologna (Pontevecchio, unde s-a mutat între timp) în Modena, unde se afla baza afacerilor familiei Orsi, pentru a produce noi mașini, pentru a investi în cercetare și inovație și pentru a deveni cea mai faimoasă marcă la nivel global a Modenei.
1947 a marcat finalul unei ere și începutul uneia noi. Colaborarea fraților Maserati cu compania s-a încheiat, în timp ce marca și-a lansat prima mașină de serie, A6 1500. În 1963, cu lansarea luui Quattroporte, Maserati a creat un segment de piață complet nou, acela al mașinilor sedan de lux de înaltă performanță.
În scurta perioadă sub patronatul Citroën (1967-1975), în timpul căruia proprietarii francezi au introdus primele procese industriale moderne, și în următoarea perioadă sub De Tomaso (1976-1993), fabrica Modena a creat și a vândut un model destinat a fi unul din cele mai cunoscute ale mărcii, cea mai bine vândută mașină: Biturbo.
Achiziționarea companiei de către Fiat a reprezentat începutul unui nou capitol major, care a dus la preluarea controlului Maserati de către Ferrari, în septembrie 1997. Aceștia au fost anii transformărilor majore, în care am văzut nașterea lui 3200 GT (1998), urmată de Spyder (2001), o mașină care a marcat întoarcerea importantă pe piața din SUA.
În 2005, Maserati a fost separat de Ferrari și s-a reîntors sub controlul Grupului Fiat.
2007 a fost un an plin de succes, cu debutul Quattroporte la Salonul Auto Detroit (a cincea generație), permițând un important pas înainte, în special pe piețe precum Statele Unite, Japonia și Orientul Mijlociu. În același an a avut loc prezentarea GranTurismo la Salonul Internațional Auto de la Geneva, un eveniment important în istoria mărcii.
În 2009, a fost rândul lui GranCabrio, urmat de alte produse noi care au împrospătat semnificativ gama: noul Quattroporte (acum la a șasea generație și prezentat la Salonul Auto Detroit din 2013), Ghibli (Salonul Auto Shanghai din 2013) și Levante (Salonul Auto Internațional Geneva din 2016), primul SUV al mărcii.
După mai bine de un secol de istorie, fabrica Modena încă mai produce mașini extraordinare, vândute în mai mult de 70 de piețe, toate făcându-se remarcate prin lux, eleganță, stil, performanță și calitate. Aceste caracteristici au făcut din Maserati o adevărată emblemă italiană la nivel global.
Producția unei noi mașini sport este programată să înceapă la fabrica istorică Viale Ciro Menotti în 2020. Este vroba de un coupe sportiv, prefigurat de conceptul Alfieri. Lucrări majore de modernizare la liniile de producție sunt deja în desfășurare, în principal pentru realizarea versiunii electrice. În același timp, au început deja lucrările la atelierul de vopsitorie, o facilitate complet nouă a fabricii.