Maserati prezintă oficial noul GranTurismo: două versiuni de motorizare clasice și una electrică
Maserati GranTurismo este primul model electric al constructorului italian, noua generație a acestuia fiind prezentată chiar la începutul acestei săptămâni. Noul model va fi lansat oficial în prima jumătate a anului 2023!
La nivel exterior, noua generație GranTurismo păstrează linia de design pe care ne-o aducem aminte de la modelele precedente. Astfel, putem remarca rapid o capotă lungă în partea frontală și o siluetă elegantă. Tot în partea frontală mai observăm niște blocuri optice redesenate, de dimensiuni ceva mai mici, care încorporează acum lumini LED.
De asemenea, nici grila frontală nu a scapăt neatinsă, aceasta având acum un aspect retro. Evident, prizele de aer nu puteau să lipsească din zona aripilor față! În spate remarcăm niște stopuri LED și un difuzor sub bară. Per total, un design simplu și elegant, cu care noua generație GranTurismo nu are cum să dezamăgească.
Versiunea Trofeo vine însă cu câteva lucruri în plus, având o înfățișare ceva mai agresivă. Observăm niște prize de aer de dimensiuni ceva mai generoase la bara frontală, accente din fibră de carbon la spoilerul față, praguri, eleron, un difuzor mai mare în spate și o evacuare cvadruplă. Toate versiunile sunt echipate și cu un set de jante cu dimensiuni de 20 și 21 de inci.
Fotografii cu habitaclul noului GranTurismo nu au fost publicate încă până la această oră, însă știm deja de la oficialii constructorului italian că bolidul este echipat cu un sistem multimedia Maserati Intelligent Assistant și cu un ceas digital cu aspect analog amplasat chiar în centru. Clienții pot opta însă și pentru un sistem Head-Up Display.
Cifre de performanță promițătoare
La capitolul tehnic, versiunile Modena și Trofeo sunt echipate cu un propulsor V6, bi-turbo, cu capacitate de 3.0 litri. În cazul primei versiuni vorbim de o putere de 490 de cai, în timp ce pentru cea de-a doua versiune avem o putere de 550 de cai. În aceste condiții, GranTurismo Modena se poate mândri cu un sprint de la 0 la 100 km/h posibil de realizat în 3.9 secunde, în timp ce versiunea Trofeo reușește același lucru în numai 3.5 secunde. Viteza maximă pe care o poate prinde Modena este de 302 km/h, în timp ce Trofeo se mândrește cu o viteză maximă pe care o poate atinge de 320 km/h.
Versiunea Folgore este echipate cu trei unități de motorizare electrice, una pe puntea față, două pe puntea spate. În total, cele trei livrează o putere de 761 de cai. În aceste condiții, GranTurismo Folgore reușește un sprint de la 0 la 100 km/h în 2.7 secunde, în timp ce viteza maximă atinsă este de 320 km/h.
Bolidul este echipat cu o baterie cu capacitate de 92.5 kWh, însă până la această oră nu știm care este autonomia lui. Am aflat totuși însă de la oficialii italieni că o încărcare rapidă de doar 5 minute este suficientă pentru o autonomie de 100 de kilometri, ceea ce nu este deloc rău!
Sursa: Motor1