Maserati lansează versiunile Trofeo pentru Quattroporte și Ghibli, după ce versiunea similară a SUV-ului Levante s-a bucurat de succes.
Versiunile Trofeo ale modelelor Maserati sunt cele mai performante și bine dotate din gama Maserati, ceea ce le califică în poziția de vârfuri ale gamelor respective. Acestea dispun de caracteristici distinctive la interior și exterior, precum și de o motorizare V8 de 3,8 litri, care dezvoltă 580 CP.
Motorizarea V8 este identică cu cea de pe Levante Trofeo, primul model care a deschis apetitul pentru performanță și lux al celor de la Maserati. Acesta este o versiune îmbunătățită a motorului de 530 CP care se află sub capota lui Quattroporte GTS. În versiunea de 580 CP, motorizarea V8 asigură lui Ghibli și Quattroporte performanțe impresionante, care au nevoie pentru accelerația de la 0 la 100 km/h de 4,3 secunde și, respectiv, 4,5 secunde. Viteza maximă este, în cazul ambelor modele, de 326 km/h.
Toate modelele Trofeo beneficiază de un mod suplimentar de rulare, denumit sugestiv „Corsa”, fără nicio legătură cu modelul de clasă mică al celor de la Opel. Activarea acestui mod se face prin apăsarea dublă a butonului Sport de pe consola centrală și pregătește mașina pentru performanțe maxime și plăcere oferită șoferului fără egal.
Modul Corsa asigură o schimbare mai arpidă a treptelor cutiei de viteze ZF cu opt rapoarte, dar și un răspuns al motorului mai sportiv. În plus, suspensia va coborî și mai mult garda la sol, în timpo ce sistemele de asistență vor deveni mai relaxate, permițând șoferului mai multă libertate în situații limită.
Ca și în cazul lui Levante, versiunile Trofeo ale lui Quattroporte și Ghibli au beneficiat de o restilizare care le pune în valoare performanțele și exclusivitatea. Ambele modele primesc elemente aerodinamice din fibră de carbon și noi elemente decorative. În plus, în cazul lui Ghibli italienii au montat două prize de aer pe capotă.
Maserati Ghibli a primit recent o versiune de motorizare hibridă, prima din istoria producătorului italian.