Iar numele de GT este deja folosit in lumea auto – Opel tocmai a lansat modelul GT, iar Ford a construit pina anul trecut supersportivul GT. Maserati a optat pentru versiunea “neprescurtata” a titulaturii oricarui automobil cu pretentii sportive: GranTurismo. Iar pentru a reprezenta cit mai clar stilul pur-singe italian al unui supersportiv, constructorul peninsular a apelat la o alta legenda din tara sa: Pininfarina. Tot la capitolul design, trebuie remarcata linia speciala a jantelor, care reprezinta trei tridente.
Atunci cind a fost proiectat GranTurismo, Maserati a dorit un automobil sportiv, care sa poata face fata cu usurinta traficului “bara la bara”, definitoriu pentru orice oras mai mare, dar si iesirilor cu amicii pe circuit, in weekend.
Avem de-a face insa cu un Maserati, ceea ce s-ar traduce nu doar prin sportivitate, ci si prin confort. Atentia deosebita acordata materialelor si detaliilor accentueaza ideea de eleganta. Iar de eleganta cu pricina se pot bucura patru pasageri, nu doar doi.
Sub capota masinii regasim un V8 de 4,2 litri, care furnizeaza 405 CP si promite un comportament rutier de exceptie, mai ales daca luam in considerare distributia greutatii, de 49% pe puntea fata si 51% pe spate. O dezamagire pentru cei ce doresc controlul absolut al lui GranTurismo, cutia este una automata. Dar dispune de sistem de control adaptiv, care ajusteaza modul de schimbare a treptelor in functie de stilul de condus abordat.
Traditia conceptului unui coupe GranTurismo exista la Maserati inca din 1947, cind, urmare a cererii unui client, compania a prezentat la Salonul Auto de la Geneva modelul A6, de al carui design s-a ocupat chiar Pinin Farina (intr-o era in care cele doua cuvinte se scriau separat, nu impreuna). La fel ca la GranTurismo. A fost primul Maserati pentru sosea si a fost construit in 58 de exemplare.
Numele noului model, desi pare inspirat de jocurile video, accentueaza ideea de sportivitate, de eleganta, de automobil care, prin designul si performantele sale, se diferentiaza de competitorii sai. Sau cel putin asa doreste.
Prezentat ca un concept, Maserati GranTurismo pare gata de a intra in productie. Asadar, nu va trece mult timp pina il vom vedea si in Bucuresti.