Martorul de bord fulg de nea: Când se aprinde și ce trebuie să faci?

Autor: Radu Țuțulan 27 nov. 2024 Știri auto
Martorul de bord fulg de nea: Când se aprinde și ce trebuie să faci?

În această perioadă a anului, mulți șoferi descoperă că în bord se aprinde martorul în formă de fulg de nea. Iată când se activează acesta și ce ar trebui să facă șoferii când apare acest martor.

Martorii de bord au rolul de avertiza șoferii cu privire la o avarie sau un potențial pericol.

Aceștia sunt, în general, de trei categorii: de informare, de avertizare și de avarie. Diferența între acești martori este nu doar de formă, ci și de culoare.

Semnificația principalilor martori de bord

În general, martorii de bord cu rol de informare au culoarea albă, verde sau albastră.

Cei de avertizare, care notifică șoferul cu privire la o posibilă problemă, au culoarea galbenă sau portocalie. Iar cele care anunță o situație periculoasă sau o problemă gravă sunt de culoare roșie.

Însă, în afară de acești martori de bord, mai există diverse alte avertismente. De exemplu, martorul de bord în formă de fulg de nea, care se aprinde, în general, în perioada rece a anului.

Ce este și când se aprinde martorul de bord fulg de nea

Martorul de bord fulg de nea se aprinde, în general, când apare pericolul de formare a poleiului.

Acesta are culoare galbenă, deci este un martor de avertizare și se activează când temperatura exterioară scade la 4 grade Celsius.

De asemenea, la autovehiculele care au diferite moduri de conducere, atunci când se aprinde martorul în formă de fulg de nea, înseamnă că a fost activat modul de iarnă. Acesta mai poate fi înlocuit de litera „W” – winter (iarnă).

Martor de bord fulg de nea roșu

În momentul în care temperatura exterioară scade sub limita înghețului, la unele autovehicule se aprinde martorul de bord în formă de fulg de culoare roșie.

Asta înseamnă că pericolul de formare a poleiului este unul destul de mare, ținând cont că temperatura exterioară e mai mică de zero grade Celsius.

Ceea ce înseamnă că șoferul trebuie să circule cu atenție, să reducă viteza și să nu facă manevre bruște. De asemenea, în astfel de situații se recomandă folosirea frânei de motor.

Desigur, pentru că vorbim de un drum unde e pericol de formare a poleiului, vehiculul trebuie echipat cu anvelope de iarnă. Dacă mașina are anvelope de vară, atunci nu e indicat să circulați cu ea. Cauciucurile destinate sezonului cald au o aderență foarte scăzută iarna, iar riscul de derapaj este foarte ridicat.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Shutterstock.com


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide