Marcajul rutier care-i va scoate din minți pe șoferii din București
În scurt timp, va apărea marcajul rutier care-i va scoate din minți pe șoferii din București. Acesta va acoperi primii trei metri de la semafor în intersecții și marchează spațiul rezervat pentru biciclete și trotinete.
Șoferii care circulă în București urmează să fie puși la o nouă încercare în cel mult două luni, când se va aplica o nouă hotărâre a municipalității. Mai exact, în intersecții, primii trei metri după semafor vor fi rezervați exclusiv bicicletelor și trotinetelor. Șoferii nu vor putea opri pe acest spațiu și vor ceda prioritate celor două categorii de participanți la trafic. Măsura stârnește deja numeroase nemulțumiri printre șoferi.
Noul marcaj rutier va avea o lungime de 3 metri și va fi aplicat pe spațiul ocupat acum de prima mașină care așteaptă la semafor, în intersecțiile în care este permisă virarea la stânga. Marcajul va fi aplicat pe asfalt cu o vopsea specială și va avea avea ca semn distinctiv o bicicletă. Șoferii nu vor avea voie să oprească pe acest spațiu, el fiind destinat exclusiv bicicliștilor. Aceștia se vor putea strecura astfel printre mașini, se vor opri aici și vor pleca primii de la semafor.
Marcajul rutier care-i scoate din minți pe șoferii din București: ce riști dacă nu-l respecți
Inițiatorul acestei măsuri, consilierul USR Nicorel Nicorescu, spune că proiectul său va aduce beneficii Capitalei. Mai exact, spațiul marcat va fi utilizat de către bicicliști pentru a se încadra mai ușor pentru virarea la stânga în intersecții, ceea ce va ajuta la încurajarea mobilității alternative prin sporirea încrederii bicicliștilor în trafic.
„Solicităm realizarea în toate intersecțiile semaforizate de pe raza Municipiului București unde este permis virajul la stânga (artere de categoria 1 și 2), a unui marcaj transversal „oprire” înainte de stâlpul semaforului, la distanța de 3 m de acesta. Între acest marcaj transversal și trecerea de pietoni sau limita intersecției se va aplica un marcaj inscripție de bicicletă. În cazul arterelor cu lățimea mai mare de 7m/sens se vor aplica 2 inscripții poziționate la mijlocul distanței dintre linia STOP și trecerea de pietoni iar pe direcție transversală, la egală distanță de axul drumului”, se arată în propunerea care a primit undă verde recent.
Potrivit Codului Rutier, șoferii care vor opri pe marcajul destinat bicicliștilor și celor cu trotinetă riscă o amendă de 725 de lei și suspendarea permisului o perioadă de 30 de zile.
O problemă majoră în București o reprezintă lipsa pistelor dedicate pentru biciclete. Cele puține care sunt trasate sunt frecvent blocate de mașinile parcate, sau sunt trasate pe trotuare, ceea ce poate expune pietonii la accidente.