Ai bani de dat şi datorii zero la stat? Atunci îţi iei un X6. Mulţi spun că e o maşină urâtă. O ştiţi p’aia cu vulpea care spune că BMW-ul e acru? Când ai banii, te dai în stambă şi iei ce-i mai bun. În X6 te simţi un împărat al traficului. Poate numai Cayenne şi Urus să se ridice la forţa şi puterea aceastui monstru nativ.
Aici avem un răspuns la G63-ul 4X4 la pătrat. Tuner-ul Manhart, specializat în gourmet-uri BMW, a transformat maşina asta într-o chestie invincibilă. În primul rând, Manhart a umblat la exterior şi poate numai farurile ne mai amintesc de la prima vedere de un X6. Sigur că exagerăm şi noi un pic, însă unui mai puţin ştiutor în ale maşinilor, chiar îi va fi greu să recunoască pe dedesubt acest SUV coupe BMW. Se numeşte, sugestiv, MHX6 Dirt la pătrat. Adică la a doua, cum spuneam că se numeşte şi G63-ul Mercedes.
Preparatorul a umblat la pistoane şi la cilindri, la biele şi la turbine. La ce s-a ajuns? S-a ajuns la 888 de cai putere şi 1.200Nm la roată, nu în capătul arborelui cotit. Probabil că acolo cuplul bate spre 1.500Nm.
Ca să transmită toată puterea la roţi fără să dezmembreze maşina, Manhart a umblat şi la cutia de viteze, la puntea spate şi la sistemul de răcire. Maşina este o comandă specială pentru ţările arabe unde oricum temperaturile sunt mult mai mari tot timpul anului. Arcurile sunt KW şi garda maşina e mai mare acum. Aşa cum tocmai spuneam, maşina e gata 100% pentru deşerturile dificile şi încinse.
Manhart a modificat şi interiorul maşinii în acord cu elementele offroad montate pe caroserie. Nu ne-a arătat însă poze până azi.
Comandă specială pentru cei mai bogaţi şi excentrici petrolişti arabi, BMW-ul X6 Manhart MHX6 Dirt la puterea a doua costă fix 395.000 de euro. Este un preţ de aproape 3 ori mai mare decât al unui X6 superdotat. Nu sunt nici detalii depre performanţele 0 – 100 km / h sau viteza maximă. Putem să bănuim însă că sunt mult mai bune decât ale unui X6 M cu 575 de cai şi 750Nm cuplu. Maşina aia atinge 100 km / h în 4,2 secunde, iar viteza maximă e limitată la 250 km / h. Aşa cum aminteam, preţul e de aproape 3 ori mai mic, 140.000 de euro cu toate taxele incluse. Să curgă comenzile de la arabi şi să le vedem pe noile MHX 6 plutin pe nisipul fierbine. Pentru că maşina asta nu mai e o fată cuminte.
Autor Alexandru Banu