Mai există şi în alte ţări guverne care nu gândesc. Dar la ei revin la timp până nu e catastrofală treaba
Zici Danemarca, zici Suedia, zici nordul Europei şi zici că acolo vrei să renaşti. Acolo e Paradisul. Acolo e mâncarea fără bazaconii, acolo e aerul 100% curat şi acolo sunt cei mai duşi oameni la biserică. Protecţia socială e Raiul pe Pământ, iar maşinile sunt mai verzi decât frunzele. Asta-i Danemarca! Sau.
Sau cineva a dat la un moment dat o lege – şi anume guvernul liberal condus de primministrul Lars Rasmussen – care a spus că reintroduce progresiv taxele pentru maşinile electrice. Înainte de acest moment, maşinile electrice erau scutite de taxa de 180% aplicată maşinilor importate. În 2015 s-au cumpărat 5.300 de maşini electrice, conform Bloomberg, de două ori mai multe decât au cumpărat Italienii care au o populaţie de 10 ori mai mare decât Danemarca. Din primul trimestru al lui 2016 şi de la activarea reintroducerii progresive a taxelor, cererea a crescut uşor, dar de la un punct iniţial de aproape 10 ori mai mic decât în ultimul trimestru din 2015.
În 2017, primul trimestru a însemnat practic moartea maşinilor electrice în Danemarca, aşa cum spune Laerke Flader – şedul Alianţei Daneze pentru Maşini Electrice. Scăderea în procente comparativ cu primul trimestru al lui 2016 e de … 60%! Asta în timp ce în Suedia a crescut cu 80% şi în restul Europei cu 30%.
Planurile Guvernului erau ca între 2016 şi 2020 să fie scoase definitiv privilegiile la taxarea importurilor de maşini electrice. Totuşi, danezii au luat act de scădere şi au schimbat regulile. Eliminarea reducerilor se va face progresiv dar numai după ce vor fi vândute 5.000 de maşini electrice până în 2018. Adică reintroducerea taxelor ca pentru orice alte maşini convenţionale (cu combustibil) se va face din 2019 până în 2022.