Ludovic Orban uimește cu o declarație în timpul unei delegații în Franța. Premierul promite că România va avea 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în 2030.
Ludovic Orban s-a întâlnit cu membrii celei mai mari organizații patronale franceze, MEDEF (Mouvement des Entreprises de France). Întâlnirea a avut loc în cadrul unei vizite oficiale pe care premierul României a făcut-o în Franța în această săptămână.
Întrebat la ce anume s-a referit atunci când, în cadrul discuțiilor cu reprezentanții mediului de afaceri din Franța, acesta a folosit termenul “enormement” cu privire la investițiile care se vor face în infrastructura din România în următorii zece ani, acesta a explicat. „3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres”, este obiectivul.
„Am prezentat 3.000 de kilometri de autostradă și de drumuri expres, peste 2.500 de kilometri de cale ferată și multe alte investiții în infrastructura de toate tipurile: energetică, sanitară, infrastructura de comunicații”, a detaliat premierul.
În urmă cu două săptămâni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, vorbea despre 1.000 de kilometri de autostradă și drumuri expres până în 2024.
În luna decembrie a acestui an, șoferii români circulau pe 873 de kilometri de autostradă. Este cel mai mic număr din statele membre ale Uniunii Europene. Ne ține companie în coada clasamentului Bulgaria. Dar România are suprafață dublă față de cea a statului aflat la sud de Dunăre.
Distanța acoperită de drumuri de mare viteză în România este însă, în creștere. Camera Deputaților tocmai a aprobat legea care prevede construcția Autostrăzii Nordului, cu finanțare de la bugetul de stat. Lucrările ar trebui să înceapă la 1 ianuarie 2021. Termenul de execuție este de 4 ani. Dacă termenul se respectă, din 2024, românii vor circula pe autostradă pe ruta Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava.