Luca de Meo: Subvenţiile în UE pentru mașinile ecologice scad, iar concurenții din SUA și China primesc un sprijin masiv
Înainte de Summitul Consiliului European de săptămâna aceasta, în care liderii UE vor aborda competitivitatea UE, Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) își reiterează apelul de a accelera acțiunile pentru a asigura baza industrială a UE în timpul tranziției ecologice.
Reprezentații ACEA au participat la o serie de discuții în cursul zilei de ieri la Parlamentul European și pe listă s-au aflat subiecte legate de noul standard de poluare Euro 7, subvențiile acordate pentru mașinile electrificate și concurența puternică din SUA și China.
Concurenții din China și SUA depășesc producătorii auto din Europa
„Europa și industria sa auto se află la un moment de cotitură. Provocările sunt uriașe, la fel ca și presiunea asupra industriei auto” a declarat Luca de Meo, președintele ACEA și CEO al Grupului Renault la o audiere în Parlamentul European la Bruxelles. „Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice”, a mai afirmat de Meo.
„În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA. Toate acestea se întâmplă într-un context în care competitivitatea europeană generală se erodează”, a mai ținut să precizeze președintele ACEA.
Preț crescut pentru mașini de noul standard Euro 7
Pe de altă parte la Bruxelles reprezentații Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) au abordat și subiectul noului standard de poluare Euro 7.
„Recenta propunere Euro 7 privind emisiile poluante este un prim exemplu de reglementare care va adăuga complexitate și incertitudine deciziilor și investițiilor cheie ale producătorilor europeni de vehicule, fără a aduce beneficiile de mediu pe care pretinde că le oferă” a declarat Sigrid de Vries, directorul general al ACEA. ACEA estimează că nou standard Euro 7 în forma propusă inițial ar avea ca rezultat o creștere cu 2.000 de euro a prețului unei mașini noi. Aceasta înseamnă că mulți oameni ar fi nevoiți să prelungească viața mașinilor lor vechi, cu un efect contraproductiv asupra mediului și climei.
„Deoarece reînnoirea flotei este cel mai puternic instrument de reducere atât a emisiilor de CO2, cât și a poluanților, ar trebui să căutăm modalități de a o accelera”, a completat Luca de Meo.
România și alte țări din UE cer modificarea limitelor propuse inițial pentru standardul de poluare Euro 7. Miniștrii transporturilor din Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria și Slovacia s-au întâlnit săptămâna trecută pentru a discuta potențialele modificări ale limitelor de emisii ale vehiculelor propuse de UE. Scopul acestei întâlniri este de a face standardul Euro 7 planificat al UE „acceptabil pentru industria auto din UE și pentru clienții săi”, a declarat la acel moment ministrul ceh Martin Kupka.