Logan se apropie de cinci ani de carieră şi prin urmare o nouă generaţie este necesară. Acesta este ciclul normal în lumea automobilistică şi aşa gândesc şi cei de la Renault, care anunţă că vor alege în prima parte a anului viitor macheta pentru precursorul celui mai popular model din Europa de Est.
"Toţi producătorii auto înlocuiesc modelele la şase ani sau la opt ani cel târziu. La fel se va întâmpla şi cu Logan. A venit vremea când trebuie să ne gândim la un succesor. (…) În funcţie de complexitatea proiectului, de la decizia de înlocuire a unui model şi până la lansarea pe piaţă a succesorului poate trece o perioadă de la unu la trei ani. În cazul Logan, între 2010 şi 2012 vom avea pe străzi noua generaţie", a declarat pentru MEDIAFAX Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie regională al Renault.
Legat de caracteristicile viitorului model, Prevel a confirmat că filozofia actualului model va fi respectată, adică raportul preţ-calitate, fiabilitatea şi spaţiul vor fi primordiale, dar se va exploata şi latura estetică în încercarea de a îl face cât mai atractiv. Factorii de decizie vor trebui să aleagă între două posibile variante. De asemenea, se aşteaptă că viitorul Logan să crească în dimensiuni.
Logan a apărut în 2004 şi a suferit două schimbări estetice, dintre care cea mai importantă în acest an şi anume alinierea la noua imagine Dacia.