Care este locul ideal pentru montarea butonului de trecere pe GPL la Dacia Logan. Inginerii din Mioveni nu s-au gândit la asta – VIDEO
De ceva vreme Dacia oferă sistem GPL din fabrică pe modelele sale. Astfel, Dacia trece în contul noilor versiuni un consum cu 30% mai mic decât consumă versiunile pe benzină și cu 8% mai mic decât cele diesel. Dacia cu rezervor pentru gaz petrolier lichefiat va putea rula aproximativ 1000 de kilometri între două drumuri la benzinărie.
Șoferul de care deține o Dacia cu motor Eco-G poate trece de la rularea pe benzină pe GPL și invers prin simpla apăsare a unui buton. Trecerea se face automat atunci când rezervorul de GPL este gol.
Totuși, poziționarea acestui buton este discutabilă. Dacă la primul Logan cu GPL din fabrică aveam acest buton poziționat undeva lângă maneta transmisiei, la noul Logan lansat anul acesta butonul se află undeva în partea de jos a bordului, lângă volan.
Mutare pe care a făcut-o acest șofer ține de siguranță și nu de estetică
Un șofer nu a fost mulțumit de locul unde a pus producătorul acest buton așa că l-a mutat acolo unde a considerat el că este mai sigur. L-a pus pe bord, deasupra display-ului de infotainment, foarte aproape de butonul de avarie, între cele două guri de ventilație. Astfel șoferul nu va trebui să-și ia ochii de la drum atunci când mașina se află în mers și vrea să acceseze butonul de GPL. Deci toată această mutare pe care a făcut-o el ține de siguranță.
Chiar dacă nu arată foarte estetic, siguranța este mai importantă. În unele situații o secundă sau două, cât i-ar lua unui șofer să apese un buton aflat într-o poziție mai incomodă, ar putea face diferența în fața unei situații imprevizibile care poate apărea.
Acest șofer aduce în discuție și conceptul de siguranță activă, compus din sisteme electronice pentru asistarea şoferului în condus (sistemul de detecţie a obstacolelor, faruri adaptive, sistem ABS etc.), care duce la evitarea situațiilor periculoase sau reducerea severităţii coliziunilor.
VIDEO