Livrările de vehicule complet electrice ale Grupului Volkswagen au crescut cu 25% după primele nouă luni ale anului

Autor: Adrian Somai 16 oct. 2022 Știri auto

Grupul Volkswagen își continuă ofensiva electrică și anunță cifre de vânzări în creștere după primele nouă luni ale anului. Livrările de vehicule complet electrice au crescut cu nu mai puțin de 25% după primele nouă luni ale anului curent, în ciuda constrângerilor de aprovizionare de la această oră.

Potrivit cifrelor pe care le-au prezentat germanii la sfârșitul acestei săptămâni, 366.400 de autovehicule complet electrice au fost livrate clienților în intervalul ianuarie – septembrie 2022, în creștere cu 25% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut. În primele nouă luni ale anului 2021 au fost livrate către clienți aproximativ 293.000 de automobile electrice.

În aceste condiții, ponderea autovehiculelor electrice în vânzările înregistrate de Grupul Volkswagen a crescut până la 6% la sfârșitul lunii septembrie, în creștere puternică de la 4.2% în aceeași perioadă a anului anterior. Este o cifră extrem de importantă pentru Volkswagen, mai ales dacă ținem cont de faptul că grupul german a făcut investiții masive în această direcție în ultimii ani.

China rămâne cea mai importantă piață pentru VW

Așa cum era și de așteptat, China rămâne cea mai importantă piață pentru modelele electrice ale celor de la Volkswagen. În aceste prime nouă luni ale anului, 112.700 de vehicule electrice au plecat de la Volkswagen către piața din China. Astfel, cifrele din acest an sunt de două ori mai mari față de cele raportate în primele nouă luni ale anului trecut. În Europa au fost livrate aproape 212.000 de autovehicule electrice în această perioadă, adică aproape 58% din totalul vânzărilor raportate de Volkswagen. Peste Ocean, în Statele Unite, au fost livrate numai 8% din vânzările grupului german.

Aproximativ 207.000 dintre aceste automobile electrice vândute în primele nouă luni ale anului erau marca Volkswagen, în timp ce circa 77.000 erau marca Audi. În aceste condiții, un procent de 57% din vânzările Grupului a fost asigurat de Volkswagen, respectiv de 21% de Audi. Mai departe, 10% din mașinile vândute de Grupul Volkswagen au venit de la Skoda, iar 7% de la Porsche.

Sursa: Volkswagen 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Promotor


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide