LIVE ProMotor: Standul Opel la Salonul Frankfurt 2013
În standul Opel de la Salonul Auto Frankfurt 2013, cele mai multe priviri au fost atrase de conceptul Opel Monza, despre care am vorbit mai pe larg cu o zi înainte. Venind cu un stil nou, care prefigurează viitoarea imagine de marcă a următoarelor generaţii de modele Opel, despre Monza putem spune că are foarte multe argumente, începând de la design şi terminând cu tehnologia de care dispune, aşa încât se numără printre cele mai reuşite concept-cars de la acest salon auto.
Chiar dacă Opel nu a avut la această ediţie a salonului de la Frankfurt niciun model de serie total nou, faceliftul de substanţă al berlinei de clasă medie Opel Insignia a ”acaparat” o porţiune substanţială a standului Opel.
În primul rând, acest facelift îi conferă modelului german mai multă prestanţă şi eleganţă, fără exagerări. Exagerările au fost păstrate pentru interior, care a primit o nouă planşă de bord, mai modernă şi mai bine adaptată curentului actual al ”car-gadgets”. Dar mai multe lucruri despre acest facelift al lui Insignia vom afla în interviurile pe care le vom lua puţin mai târziu.
De menţionat că, tot la Frankfurt 2013, Insignia facelift le propune clienţilor interesaţi şi versiunea pseudo-crossover Insignia Country Tourer, un concurent direct pentr VW Passat Alltrack, de pildă, dar şi varianta sportivă Insignia OPC, trecută prin acelaşi facelift de anvergură. De asemenea, pentru fanii curentului ECO este disponibilă o versiune de motorizare ecoFLEX foarte economică: doar 3,7 litri/100 km şi 99 g/km, performanţe excelente pentru clasa medie.
Cei de la Opel au expus în cadrul acestui salon auto şi celelate modele din gamă, cel mai bine fiind evidenţiate noul cabriolet Cascada, dar şi micul Adam, care propune noi posibilităţi de particularizare. Evident, nu a lipsit modelul-far Opel Ampera, care a demonstrat, încă de la lansarea pe piaţă din 2011, că soluţia ”maşină electrică range-extender” reprezintă cel mai bun compromis în acest moment.
Opel a mai avut noutăţi şi în domeniul motoarelor: au fost expuse în premieră cele trei noi motorizări care urmează să echipeze modelele Opel. Mai întâi este vorba de noul motorul turbo pe benzină 1.6 SIDI, care merge până la 200 CP. Apoi Opel intră în clubul motoarelor diesel de 1,6 litri prin noul CDTi ECOFLEX, compatibil Euro 6 şi care debutează pe familista Zafira. Nu în ultimul rând, curentul downsizing a dus la apariţia unui mic 1.0 SIDI pe benzină, de 115 CP, care va fi oferit mai întâi sub capota lui Opel Adam.
Pentru că tot vorbim de motoare, cei de la Opel au vrut să ne reamintească de faptul că se adresează unei plaje largi de clienţi, de la cei care preferă versiunile sportive (gama OPC, cu Insignia, Astra şi Corsa) până la cei care privilegiază consumul şi emisiile cât mai reduse (gama de modele ecoFLEX, dintre care se remarcă micul Corsa, cu un consum de numai 3,3 litri/100 km şi emisii CO2 de 88 g/km).
Nu au fost uitaţi nici amatorii de gadgeturi, pentru care Opel lansează în premieră la acest salon auto german aplicaţia MyOpel (mai întâi pentru iOs, iar ulterior pentru Android), cu funcţia de realitate augmentată MyOpel Manual – cu ajutorul acestei aplicaţii, utilizatorul scanează cu smartphone-ul o parte, un sistem sau un buton al maşinii, primind imediat explicaţii detaliate despre acel lucru.
În curând, mai multe detalii despre ce aduce nou şi interesant faceliftul lui Opel Insignia, direct de la cei care au creat noua variantă a modelului german.