Opel a avut parte de un stand generos, într-un
pavilion dedicat aproape în totalitate mărcilor concernului General
Motors. Marca germană a expus la Salonul Auto Paris 2010 un
model de serie, în premieră mondială, dar şi unul dintre conceptele
cele mai spectaculoase din salonul parizian – mai ales prin prisma
faptului că prefigurează 90% hot-hatch-ul de serie.
Sincer vorbind, designerii Opel s-au străduit să creeze o maşină
care să atragă în primul rând atenţia tineretului, iar eforturile
lor sunt chiar reuşite. Este adevărat că versiunea de serie Astra
GTC nu va avea aceste jante uriaşe, iar designul blocurilor optice
probabil va suferi unele mici modificări, dar, per
total,
Opel GTC Paris este clar sarea şi
piperul standului germanilor.
Dacă din imagini ni s-a părut că Opel GTC Paris este un concept
reuşit, realitatea nu doar confirmă această părere, ci ne arată
o maşină chiar mai sportivă decât credeam. Este
clar că, în domeniul hot-hatch-urilor accesibile, viitorul Astra
GTC le va face viaţa foarte grea unor Volkswagen Scirocco sau
Renault Megane Coupe.
Din punct de vedere pragmatic, pe amatorii de maşini
spaţioase îi va interesa mai mult premiera
noului Opel Astra Sports Tourer, versiunea
break a deja cunoscutului Opel Astra. În realitate, maşina pare mai
compactă decât te-ai aştepta, ceea ce nu înseamnă că spaţiul
interior este unul modest.
În portbagaj găsim câteva idei interesante:
copertina pentru bagaje poate fi ridicată pe nişte şine speciale,
pentru un acces cât mai facil la bagaje, fără a o împături;
spătarul banchetei se rabate foarte simplu, de la nişte butoane din
portbagaj, judicios plasate. Mai lipseşte doar comanda prin
telecomandă a deschiderii hayonului sau deschiderea separată a
lunetei pentru ca Astra Sports Tourer să poată primi titlul de cel
mai ergonomic break de clasă compactă.
În rest, urmaşul cunoscutului Astra Caravan oferă acelaşi post
de conducere plăcut, precum şi un spaţiu bun pentru locurile din
spate, unde acum pasagerii beneficiază de un mult mai bun
spaţiu pentru cap.
În prim plan s-a aflat şi
Opel Ampera – din păcate, vorbim tot de formatul de concept al
primei maşini hibrid Opel, modelul de serie urmând a apărea
pe piaţă de-abia la sfârşitul anului 2011. Până atunci,
însă, mai este timp pentru îmbunătăţirea sistemului de propulsie,
pentru o eficienţă cât mai crescută şi, cel mai probabil, oferirea
celui mai bun raport preţ/echipare de pe piaţă.
Vizitatorii de la salonul parizian mai pot admira şi monovolumul
de clasă mică
Opel Meriva, singurul care propune soluţia portierelor cu
deschidere contrară (ca la Rolls Royce), dar şi modelul
Opel Insignia, care propune noi dotări şi echipamente.