Despre
noul Mercedes CLS pot spune că nu pare
să-şi depăşească predecesorul la nivelul impresiei
vizuale. Şi asta deoarece nu mai este la fel de impozant şi de
fluid, dar nici foarte original, pe piaţă generalizându-se deja
modelele din această nişă a coupe-urilor cu 4 uşi.
Pe viu, maşina este suficient de mare, însă pare mai
compactă, mai puţin sofisticată şi dă chiar impresia de
„rudenie” cu berlina de clasă medie Clasa C, nu cu E-Class. Totuşi,
din punct de vedere al designului, noul CLS rămâne o maşină
life-style reuşită, care le va face cu ochiul multora.
Interiorul lui CLS este unul luxos, dar pare mai mult
pragmatic decât dedicat celor care vor o maşină de lux
garnisită cu ultimele gadgeturi la modă – care nu lipsesc, dar sunt
suficient de bine disimulate. În spate, accesul este mediu, dar o
idee mai bun decât la primul CLS, în timp ce portbagajul este
foarte mare, accentuând ideea unui caracter practic mai
evoluat.
Rămâne de văzut în realitate cât de mare este evoluţia pe plan
tehnologic, noul CLS punând acum un foarte mare accent pe
economicitatea propulsoarelor. Nu cred că greşesc dacă afirm că
Mercedes CLS „al doilea” va avea o sarcină foarte
dificilă de a păstra poziţia de lider în domeniul
coupe-urilor cu patru uşi, câştigată detaşat de prima
generaţie.
În standul germanilor am mai avut parte de câteva premiere
mondiale. Una foarte importantă pentru viitorul maşinilor
electrice este versiunea de serie Mercedes A-Class E-Cell, în timp ce limuzina S-Class
primeşte un propulsor diesel cu doar 4 cilindri, foarte economic
pentru o maşină de lux – oare publicul acestui segment va aprecia
această premieră?
De asemenea, Mercedes Vito a primit un facelift şi noi
echipamente, menite a-l transforma într-un cărăuş de lux.
Foarte simpatic şi reuşit conceptul de scuter electric
smart escooter, care are un stil
simplist, dar totodată tineresc şi suficient de atractiv.