Conceptul de "just in time" a reprezentat o adevărată revoluţie pentru industria auto, permiţând semnificative reduceri de costuri şi implicit preţuri mai mici ale maşinilor. Punctul slab al unui asemenea sistem este faptul că pentru a funcţiona corect, trebuie ca fiecare element al său să fie perfect. Este nevoie de furnizori care să trimită la timp şi la specificaţiile impuse produsele cerute.
Cum concurenţa acerba a obligat furnizorii să vină cu preţuri foarte mici pentru a câştiga simpatia anumitor producători, orice variaţie în producţie ar putea deregla tot sistemul. Astfel spus, dacă producătorii de maşini înregistrează vânzări scăzute, aceştia vor da comenzi mai mici furnizorilor, care se văd în situaţia de a nu mai avea suficientă producţie pentru a realiza profit. Şi în momentul respectiv nu mai există interes pentru a ţine în viaţă o astfel de firmă. Mai adaugă la asta şi faptul că furnizorii de obicei sunt comuni pentru mai mulţi producători de maşini, şi deja vedem un efect în cascadă.
Dacă furnizorul va da faliment va trage după el întreaga industrie. Iar producătorii de automobile vor începe să treacă din nou la stocuri, costurile vor creşte semnificativ, şi acesta este ultimul lucru de care aveau nevoie. Concluzia este simplă: modul de întrepătrundere a întregii industrii auto înseamnă că o criza economică ce va afecta doar o za din lanţul tehnologic va duce la pământ întreaga industrie, iar pentru ieşirea din acest impas este nevoie de a lua în considerare şi acest aspect.
Să vedem acum ce soluţii se vor găsi pentru a depăşi această criză mondială. Poate Toyota va veni cu ceva revoluţionar din nou.