Legenda raliurilor, Walter Röhrl, impresionat de noul Porsche Cayenne pe care l-a testat pe Hockenheimring
Legenda raliurilor, Walter Röhrl, a fost impresionat de noul Porsche Cayenne, pe care l-a testat pe Hockenheimring. Porsche pregătește un nou model de performanță în gama Cayenne, ultima generație fiind lansată pe piață în 2018.
Dublul campion mondial la raliuri și ambasador al mărcii Porsche a parcurs mai multe ture de test la volanul unui „nou model de înaltă performanță în gama Cayenne” pe circuitul de Grand Prix Hockenheimring. Evaluând dinamica de conducere, Röhrl a descris noul Cayenne drept un „mare salt înainte în comparație cu tot ceea ce a fost până acum. Această mașină redefinește semnificația termenului SUV”.
Prototipul condus de Walter Röhrl arată ca orice alt Cayenne Turbo Coupé, care a fost baza de dezvoltare. Totuși, acesta fost optimizat pentru a oferi maximum din punct de vedere al dinamicilor atât longitudinale cât și laterale.
Pe lângă o serie de alte îmbunătățiri pentru șasiu și sistemele de control, sistemul de stabilizare activă a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control aduce o contribuție majoră la stabilitatea noului model Cayenne. Manevrabilitatea sa este, de asemenea, îmbunătățită de puntea față, care este complet reproiectată.
Walter Röhrl, impresionat de noul Porsche Cayenne. Este o nouă versiune ultraperformantă
Comparativ cu Cayenne Turbo Coupé, jantele față sunt acum mai late cu o jumătate de inch, iar înclinarea roților a fost mărită cu 0,45 grade pentru a oferi o zonă de contact mai mare pentru anvelopele sport de 22 de inch, dezvoltate special pentru acest model.
Röhrl a fost capabil să-și facă o impresie detaliată a potențialului remarcabil al dinamicii de conducere a noului model Cayenne. Însoțit de sunetul gutural al noului sistem de evacuare din titan, care este echipat cu țevi de evacuare poziționate central, ambasadorul mărcii a condus tur după tur pe Hockenheimring și a fost extrem de impresionat.
„Mașina rămâne incredibil de stabilă chiar și în viraje rapide, iar comportamentul este extrem de precis. Mai mult ca oricând, ai senzația că stai într-o mașină sport compactă, mai degrabă decât într-un SUV mare ”, a spus Walter Röhrl.
Este interesant că Porsche a ales ca bază tehnică Cayenne Turbo Coupé, de 550 CP, și nu Turbo S E-Hybrid, cu 680 CP. Accentul s-a pus însă pe dinamică, iar modelul hibrid a pierdut bătălia din cauza greutății suplimentare. În plus, Cayenne Coupé este o mașină sport redutabilă chiar și cu motorizarea de bază, de 340 CP. Totuși, nu trebuie uitat că motorul V8 bi-turbo de 4,0 litri al lui Cayenne Turbo Coupé dezvoltă chiar și 650 CP sub capota lui Lamborghini Urus, în timp ce deținătorul recordului pe Nordschleife, Audi RS Q8, se descurcă cu 600 CP.