Leapmotor C01, sedanul electric cu care chinezii ar putea ataca piața europeană: 540 CP și autonomie de 717 km
Producătorul chinez Leapmotor, specializat în dezvoltarea vehiculelor electrice, a dezvăluit noul model C01. Sedanul de clasă medie cu emisii zero este primul model de serie al asiaticilor care înglobează tehnologia „cell-to-chassis”, în care bateria este integrată în caroseria vehiculului. Chinezii ar putea pătrunde pe piețele din Europa pentru a rivaliza cu modele similare ale constructorilor consacrați de pe Bătrânul Continent.
Leapmotor C01 folosește tehnologia „cell-to-chassis”
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Înființată în decembrie 2015, Leapmotor a avut un început mai dificil. Acum, însă, compania cu sediul în Hangzhou speră ca noul C01 să fie un punct de cotitură în scurta sa istorie. Și premisele par să fie favorabile deoarece sedanul lor cu emisii zero poate să fie deja rezervat, iar numărul solicitărilor pentru această mașină este foarte mare.
Leapmotor C01 este, cum spuneam, un sedan electric de dimensiuni medii, care măsoară peste 5 metri în lungime. Folosește un motor electric care livrează o putere maximă de 542 CP. În aceste condiții, sprintul 0-100 de km/h se realizează în doar 3 secunde.
Din ansamblu face parte și o baterie cu o capacitate de 90 kWh. Mașina va fi oferită în patru versiuni, care promit o autonomie cuprinsă între 500 și 717 kilometri, conform standardului chinezesc CLTC.
Caracteristica specială, însă, nu este autonomia în sine, ci așa-numita tehnologie „cell-to-chassis” folosită de C01. Aceasta integrează celulele bateriei direct în caroseria vehiculului. Astfel, chinezii au redus numărul de componente cu 20%, în timp ce greutatea a fost diminuată cu 15 kilograme. Eliminarea pachetului de baterii a făcut ca spațiul de instalare în care pot fi amplasate celulele să crească cu 14,5%. Altfel spus, mai multe celule au încăput în același spațiu.
La interior, clienții vor regăsi, între altele, un sistem de iluminare ambientală și trei display-uri de mari dimensiuni. Este vorba despre unul pentru instrumentarul de bord, unul pentru sistemul multimedia și unul amplasat în fața pasagerului din dreapta.
Producția de serie este programată să înceapă până la finalul anului curent. Leapmotor C01 poate fi deja rezervat, iar prețurile pornesc de la echivalentul a circa 26.000 de euro. Potrivit celor mai noi informații care circulă în industrie, C01 ar putea fi lansat și în Europa, însă pentru moment Leapmotor nu a confirmat informația, dar nici nu a infirmat-o.
În martie, Leapmotor a anunțat că va produce opt modele electrice noi până în 2025. În prezent, chinezii au în portofoliu modelul de clasă mică T03, coupé-ul S01 și SUV-ul C11.