LC Super Hybrid – tehnologia hibridă low-cost?!

Autor: Mihăiţă Petrescu 20 mart. 2012 Știri auto

Tehnologia propulsiei pe hidrogen este în continuare la mare distanţă de producţia de serie, iar maşinile electrice au dezavantajul unei autonomii prea scăzute, iar costurile de producţie, deci şi preţurile maşinilor, sunt departe de a fi mici.

Acum intră în schemă două companii mai puţin cunoscute, Controlled Power Technologies (CPT) din Marea Britanie, respectiv U.S. Advanced Lead-Acid Battery Consortium (ALABC) din SUA, care au lucrat împreună la dezvoltarea unui nou sistem denumit LC Super Hybrid. Ce face şi ce propune acesta?

În primul rând, sistemul se adresează maşinilor cu motoare pe benzină, cel puţin într-o primă fază. Costructorii promit un consum de combustibil comparabil cu cel al motoarelor diesel, dar LC Super Hybrid va avea un preţ mult mai mic decat al tehnologiei hibride actuale.

LC Super Hybrid: compresor electric. starter integrat, bateri cu plumb

Pentru Salonul Auto Geneva 2012, cele două companii au folosit ca vehicul demonstrativ un VW Passat cu motorizare 1.4 TSI, pe care a fost adaptată noul sistem LC Super Hybrid. Acesta constă într-un compresor electric ce îl înlocuieşte pe cel mecanic, un starter integrat de nouă generaţie şi baterii cu plumb dotate cu un filtru special.

LC Super Hybrid: plus 20 CP, plus 75 Nm, reducere CO2 de 10 g/km

Întregul pachet cântăreşte doar 79 kg, însă modelul de serie este de aşteptat să aibă o masă şi mai redusă. Pe vehiculul demonstrativ s-a înregistrat o creştere a puterii de la 120 la 140 CP, dar şi o creştere a cuplului maxim până la 275 Nm (de la 200 Nm). Emisiile CO2 sunt de 130 g/km, cu 10 g/km mai puţin decât un Passat 1.4 TSI de serie, iar consumul ni se promite că e mai redus cu 23% faţă de motorul 1.8 TSI de 160 CP.

LC Super Hybrid:costuri foarte reduse, 750 - 1500 euro pe masina

Tehnologia LC Super Hybrid celor de la CPT şi ALABC mai vine cu avantajul unui cost suplimentar de doar 750-1.500 euro pe maşină, faţă de 3.000-5.000 euro în cazul tehnologiei actuale hibride (care reduce doar cu 15-20% emisiile de CO2), în timp ce tehnologia hibridă plug-in presupune un cost suplimentar de 6.000-10.000 euro pentru fiecare maşină produsă, în condiţiile unei reduceri a emisiilor de CO2 cu mai mult de 20%.

Toate aceste costuri sunt cauzate, în mare parte, de bateriile litiu-ion şi nichel, în timp ce SC Super Hybrid foloseşte tehnologia mult mai ieftină a bateriilor cu plumb. În plus, specialiştii celor două companii consideră că noua lor tehnologie este convingătoare şi prin prisma subvenţiilor acordate maşinilor puţin poluante.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide