Ce sunt, de fapt, lanțurile automate pentru zăpadă / gheață și cât costă să le montezi? VIDEO
Cei mai afectați de venirea zăpezii și a viscolului sunt șoferii de camioane. Pentru circulația în aceste condiții grele de iarnă cele mai eficiente sunt lanțurile, însă principalul dezavantaj ar fi că sunt destul de dificil de montat pe roți.
Site-ul realworktrucks.com propune o alternativă interesantă lanțurilor convenționale pentru camioane. Lanțurile automate pentru anvelope, speciale pentru zăpadă și gheață, pot fi activate prin simpla răsucire a comutatorului montat pe tabloul de bord al vehiculului, oferind „tracțiune la cerere”.
Partea bună este că șoferul nu trebuie să coboare din vehicul pentru a activa lanțurile, nici măcar nu trebuie să părăsească scaunul șoferului. Tracțiunea este instantanee și complet automată.
Lanțul sunt proiectate pentru a asigura un contact optim cu asfaltul, oferind în același timp o durată lungă de viață. Acesta asigură o tracțiune superioară atât în direcția înainte, cât și înapoi.
Lanțurile automate de gheață sau lanțurile de anvelope sunt dispozitive alternative de tracțiune
Firma oferă trei modele de lanțuri automate: standard cu 6 șuvițe, precum și versiunile cu 12 și 18 șuvițe. Toate modelele cu 6 fire necesită o viteză minimă de 8 km/h. Modelul cu 12 fire oferă o tracțiune dublă la viteza minimă de numai 5 km/h, pe când versiunea cu 18 șuvițe oferă, de asemenea, tracțiune la viteze de până la 5 km/h.
Prețurile pentru montarea acestor dispozitive variază de la 1.700 la 2.500 de dolari, în funcție de numărul de lanțuri de pe inel.
Lanțurile sunt înlocuibile individual
Contactul cu pietrele sau gurile de canal pot provoca daune lanțurilor, dar ele pot fi înlocuite individual, așa că nu este necesară schimbarea întregului inel.
Șoferul nu trebuie să depășească viteza de 50 de km/h în timp ce lanțurile sunt cuplate, iar ele pot fi decuplate în orice moment sau la orice viteză. Ele funcționează cel mai bine atunci când sunt cuplate în mișcare, înainte ca alunecarea să apară.
VIDEO