Land Rover vrea fabrică în Europa de Est
Eşecul Ford în a tura motoarele la uzina din Craiova, lipsa infrastructurii şi a perspectivelor în industria auto trimit investitorii către pieţe suprasaturate de producţie de maşini, în timp ce România rămâne cu producţia de componente ieftine şi fără valoare adăugată mare.
Slovacia şi Polonia sunt ultimele două ţări ce concurează pentru o nouă uzină auto, construită de Land Rover, decizie ce va fi luată în vara acestui an, potrivit site-ului slovac The Slovak Spectator. Au contat foarte mult infrastructura dezvoltată, precum şi prezenţa multor furnizori de componente pe un areal concentrat în jurul potenţialelor locuri destinate fabricii.
Land Rover nu mai are ce experienţă să găsească în România, fabrica ARO fiind demult pusă pe butuci
Miza o reprezintă o nouă fabrică auto care va crea 8.000 de noi locuri de muncă şi o investiţie de mai multe sute de milioane de euro. Site-ul slovac de ştiri estimează că noua uzină ar putea fi construită în zona industrială Nitra, pe un teren de de 400 de hectare amplasat pe autostrada R1, la mai puţin de 150 km de graniţa cu Austria. De asemenea, pe listă mai apar Ungaria, unde s-a mai dus şi Mercedes-Benz din 2008, iar Audi a extins investiţia din Gyor, dar şi Polonia.
România nu a reuşit să intre în calculele celor de la Land Rover în primul rând din cauza infrastructurii, iar aici nu vorbim doar de lipsa autostrăzilor (care deja există în zona Timişoarei, conexiunea cu Ungaria fiind la câteva luni distanţă), ci şi de implicarea statului în a dezvolta platforme industriale de tip greenfield, astfel încât să atragă astfel de investitori (teren ieftin, utilităţi aduse rapid în zonă, facilităţi pentru furnizorii de subansamble etc.)
Citeşte mai multe pe Ziarul Financiar.