Lancia lansează pe piață noul Ypsilon, primul model electric din istoria producătorului italian
Lancia a lansat oficial noul său model, numit Ypsilon. Producătorul italian revine pe piață cu un model complet electric înrudit cu Peugeot e-208 și Opel Corsa-e.
Recent, Lancia a furnizat câteva detalii despre noua generație Ypsilon, primul model complet electric al mărcii și primul model lansat de brandul italian în decursul a peste un deceniu.
Cu ocazia acestei lansări oficiale am putut afla și care sunt specificațiile noului model electric, care va avea și o versiune specială de lansare, ce va fi construită într-un număr limitat de exemplare.
Designul noului model a fost inspirat de conceptul PU+RA HPE, prezentat anul trecut, iar acest lucru este vizibil în special în partea din față. Luminile de rulare pe timp de zi sunt desenate în forma unei benzi LED, bandă întreruptă la mijloc de un alt element iluminat, amplasat pe verticală. Această bandă LED este încastrată într-un element negru, pe care este vizibil și textul LANCIA.
Blocurile optice principale sunt montate mai jos, în bara de protecție și beneficiază de tehnologie full LED. Pe laterale observăm ornamentele din plastic negru lucios ale aripilor, dar și mânerele ușilor spate, montate în partea de sus, integrate cu montantul C. Partea din spate aduce stopuri LED rotunde, o bară de protecție bine definită și un logo mare LANCIA.
Prima Lancia electrică din istorie
Cabina noului model se aseamănă cu o sufragerie italiană. Fix pentru interiorul prezentat cu ocazia lansării noului model, Lancia a colaborat cu Cassina. Astfel, iese în evidență o măsuță de cafea montată în consola centrală, precum și tapițeria albastră prezentă la scaune și pe bord. Tot pe bord regăsim și noul sistem de infotainment SALA (Sound Air Light Augmentation), care folosește două ecrane a câte 10,25 inch pentru a afișajul șoferului și pentru ecranul central al sistemului multimedia.
După cum spuneam, Lancia Ypsilon este prima mașină electrică din istoria producătorului italian. Versiunea electrică folosește un singur motor electric montat pe puntea față, care dezvoltă 156 CP și 260 Nm cuplu. Nu știm în cât timp accelerează de la 0 la 100 km/h sau care este viteaza maximă a mașinii, dar intuim că ar trebui să fie valori similare cu cele ale Peugeot e-208 sau Opel Corsa-e, suratele de platformă.
La fel ca aceste două modele, noua Lancia Ypsilon folosește o baterie de 51 kWh, despre care producătorul spune că oferă o autonomie de 403 kilometri în regim WLTP. Bateria poate fi încărcată de la 20% la 80% în 24 de minute la o stație de încărcare rapidă. Noua Lancia Ypsilon va putea fi cumpărată și într-o versiune hibridă, care va fi lansată ulterior.
Noua Lancia Ypsilon este disponibilă deja în ediția specială de lansare intitulată Cassina. Aceasta va oferi clienților toate dotările disponibile și va fi disponibilă într-o nuanță specială de albastru. Vor fi construite doar 1.906 de exemplare, număr ce comemorează anul în care compania a luat naștere. Prețul fiecărui exemplar va fi de 39.999 de euro.