Vremurile când Lancia Delta Integrale domina Campionatul Mondial de Raliuri au apus de mult și compania italiană părea că nu mai are un viitor planificat de grupul Stellantis. În cele din urmă situația a devenit mai bună, iar Lancia revine acum în prim plan cu un nou concept inspirat de Stratos.
Noul drum prevăzut pentru Lancia abordează din plin electrificarea și conceptul Pu+Ra HPE anunță un viitor model sport cu sistem de propulsie ecologic. Reprezentații companiei au anunțat că acest prototip lansează și noul design al mărcii pe care îl vom vedea pe următoarele modele planificate pentru lansare.
Lancia Pu+Ra HPE intră în forță pe segmentul electric și compania italiană promite încărcare la stații rapide și o autonomie de până la 700 de kilometri.
În acest moment Lancia mai are un singur model în gamă: Ypsilon este vândut doar în Italia cu un preț de pornire de la 17.100 de euro. Vânzările anule sunt de maxim 50.000 de unități și doar un plan bine elaborat putea să mai salveze compania. Și când nimeni nu mai credea în revenirea Lancia acest lucru s-a întâmplat: grupul Stellantis a decis să readucă marca în atenția publicului.
Noul concept Lancia Pu+Ra HPE are la bază un model legendar al companiei italiene: Stratos a fost sursa de inspirație pentru designeri și accentul e pus pe sportivitate. Denumirea conceptului se interpretează astfel: „Pu+Ra” se referă la limbajul de design nou, în timp ce HPE reprezintă High Performance Electric. Acronimul HPE a fost folosit pentru prima dată în anii 1970 pentru Lancia Beta și a reprezentat „High Performance Estate”.
Progressive Green este denumirea vopselei utilizată pentru acest prototip și este inspirată de un alt model celebru al mărcii: Lancia Flaminia Azzurro Vincennes. Partea frontală a conceptului reinterpretează grila istorică Lancia și aici remarcă noul font pentru siglă. Plafonul circular oferă o vedere panoramică largă, cu o referire clară la elementele caracteristice noului limbaj de design Lancia, iar luneta din spate amintește și de modelele Lancia din anii 1970 cu linii orizontale.
În conformitate cu strategia de electrificare a grupului Stellantis, Lancia va lansa noul Ypsilon în 2024, atât în versiune hibridă, cât și în versiune electrică. Din anul 2026 vor fi lansate doar mașini 100% electrice, iar din 2028, concomitent cu lansarea celebrului model Delta marca va produce exclusiv autoturisme electrice. Realizat cu module tehnologice (de exemplu, motor, baterie, suspensie, frâne etc.) preluate de la noul Ypsilon, conceptul Lancia Pu+Ra HPE introduce o platformă tehnică ce poate oferi o autonomie de până la 700 de kilometri și încărcare la stații rapide de 100 kW. Pachetul este completat cu o serie de caracteristici aerodinamice: plafon cu un coeficient aerodinamic redus, oglinzi retrovizoare digitale subțiri, roți aerodinamice și plăci de protecție față.
Lancia Pu+Ra HPE dispune de sistemul SALA (Sound Air Light Augmentation) pentru sistemul multimedia, care funcționează alături de interfața virtuală HALL, iar Ypsilon va fi primul model Lancia oferit cu acest sistem.