Lancia a anunțat că va lansa începând cu anul 2024 trei modele noi, iar unul dintre ele va fi urmașul legendarului Delta. Acesta va renaște sub forma unui model 100% electric.
Primul pe lista lansărilor pregătite de producătorul din Torino va fi noua generație a actualului model de clasă mică Ypsilon, care va marca debutul noii sigle a italienilor. Modelul va avea și o versiune electrică și va fi, în același timp, ultimul automobil echipat cu motor termic din gama torinezilor.
Deoarece va împărți platforma modulară CMP cu actualul Peugeot 208, noua LanciaYpsilon va fi oferită cu motorul pe benzină 1.2 PureTech care înglobează tehnologia „Mild Hybrid”, cu dieselul 1.5 BlueHDi și unitatea electrică de 136 CP.
Începând cu anul 2017, Ypsilon este unicul model comercializat de Lancia și doar pe piața din Italia motiv pentru care, în primă fază, noua generație va fi disponibilă de asemenea doar pentru clienții italieni.
Reprezentanții constructorului din Peninsulă au anunțat, prin vocea CEO-ului Luca Napolitano, că în 2024 vor reîncepe vânzările în Europa, primele piețe vizate fiind cele din Germania, Franța, Belgia, Spania și Austria.
Cel de-al doilea model pe care Lancia îl pregătește va fi un SUV compact „full electric”, care ar putea să se numească Aurelia, însă nu este nimic stabilit în acest sens. Ceea ce se știe cu siguranță este că lansarea noului model a fost fixată pentru anul 2026.
Prima generație a lui Delta a fost produsă între 1979 și 1994, cea de-a doua a fost vândută timp de șase ani (1993-1999), iar cea de-a treia generație a avut (2008-2014) a debutat la Salonul Auto de la Geneva din 2008.
Italienii anunță că modelul Delta se va întoarce în gama de modele Lancia în anul 2028 atunci când va fi lansat oficial urmașul legendarului hatchback cu același nume care a scris istorie în Campionatul Mondial de Raliuri la sfârșitul anilor ’80, începutul anilor ’90, în versiunea „Integrale” (foto).
Noua Lancia Delta va fi dezvoltat pe platforma STLA Medium a Grupului Stellantis și va fi complet electric. Din punct de vedere estetic, nu se cunosc detalii, însă este de așteptat să primească aceeași caroserie în cinci uși de formă pătrată ca predecesorul său.