Miki Biasion a condus Lancia Ypsilon Rally 4 HF, mașina care marchează revenirea oficială a Lancia în competițiile de raliu, în 2025.
Miki Biasion a condus un test special cu Lancia Ypsilon Rally 4 HF, în cadrul testelor programate pentru reglarea mașinii care marchează revenirea oficială a mărcii în lumea raliurilor, în 2025. Echipa Lancia Corse efectuează testele tehnice și rutiere ale modelului, mizând pe experiența fostului pilot de raliu.
Biason este un nume legat de Lancia în istoria sportului cu motor. El a pilotat mașinile producătorului italian în perioada anilor ’80 și ’90, devenind astfel cel mai de succes pilot italian. El a câștigat titlurile în mondialul de raliuri în 1988 și 1989, la volanul legendarei Delta Integrale.
Lancia Ypsilon Rally 4 HF este dotată cu un motor turbo de 1,2 litri, cu 3 cilindri și 4 supape per cilindru, care dezvoltă 212 CP. Acesta este cuplat cu o transmisie secvențială cu cinci trepte, care livrează puterea exclusiv pe puntea față printr-un diferențial cu alunecare limitată.
„Astăzi am condus Lancia Ypsilon Rally 4 HF într-un test special și trebuie să recunosc că sentimentul inițial a fost cu siguranță genial! Am lucrat pentru a îmbunătăți performanța mașinii prin reglarea fină a mai multor parametri: răspunsul motorului, încercând diferite mapări; aderenta la sol și ținuta de drum, cu accent pe arcuri si amortizoare, perfecționarea sistemului de frânare; răspunsul cutiei de viteze și testarea unor noi rapoarte de transmisie. Sunt foarte onorat să pot contribui la dezvoltarea atât a Ypsilon Rally 4 HF, cât și a noii Lancia Ypsilon HF, două modele cheie în Planul Lancia Renaissance”, a spus Miki Biasion.
Pe lângă noua mașină de raliu, Lancia pregătește o versiune performantă, de stradă, a noului Ypsilon. Viitorul Ypsilon HF va fi complet electric și va folosi un singur motor electric, care dezvoltă 280 CP, asemenea lui Alfa Romeo Junior Veloce.