Trebuie să fie interesant cât eşti singurul tău concurent. Se spune că în orice business, când ajungi foarte sus, joci împotriva ta. Pentru că nu ai alt reper şi te relaxezi. Lamborghini nu este totuşi un brand singur pe lume în spectrul lui de clienţi. Are o concurenţă. Însă pentru fanii adevăraţi, e foarte greu să intre careva peste brand-ul fidel atât timp cât eşti mereu sus, cât mai sus.
Mărcile auto trec prin momente de regăsire a istoriei şi le folosesc pentru a puncta încă o data cât de mari sunt. Regăsirea istoriei în acest caz este fondatorul Ferruccio, pe care Lamborghini de azi îl omagiază cu … Centenario. 100 de ani de la naşterea marelui Ferruccio (28 aprilie 1916) – probabil singurul concurent Ferrari. La 76 de ai a murit, în 1993, şi a lăsat în urmă un nume cât Planeta de mare.
Centenario este un Aventador mai puternic, mai spectaculos, 4×4. Are motorul V12 de 6.5 litri, care produce 770 de cai putere. Maşina atinge suta în 2.8 secunde, 300 la oră în 23.5 secunde şi acul înlemneşte la 350 km/h.
Este primul Lamborghini cu roţile spate directoare (adică virează şi ele). Caroseria (cu tot cu şasiu – stractură monolit) e din fibră de carbon şi are accente galbene din universal inimitabil Lamborghini. Aşa cum Ferrari are roşul trademark.
Coupe-ul are 1.520 de kg, iar Centenario decapotabil e mai greu cu 50 de kg. Ediţia Centenraio este limitată la 40 de bucăţi, 20 coupe (1.75 mil. $) şi 20 roadster (2 mil. $).
LAMBO CENTENARIO (GALERIE FOTO)