Lamborghini prezintă Huracan STJ, cântecul de lebădă al motorului V10 – GALERIE FOTO
Lamborghini a prezentat noua ediție limitată pentru supercarul Huracan. Noul model, intitulat Huracan STJ, marchează finalul carierei motorului V10.
După ce Audi R8 a ieșit din producție, era doar o chestiune de timp până când fratele său italian, Lamborghini Huracan, îi va urma soarta. Pentru a marca finalul carierei motorului V10, Lamborghini a lansat o ediție specială pentru Huracan. Producătorul italian anunță că doar 10 mașini vor fi produse în total.
Motorul V10 a avut o carieră longevivă la Lamborghini, debutând pe Gallardo, urmând să fie folosit pe succesorul acestuia: Huracan. Modelul a fost lansat în 2014, iar la sfârșitul acestui an va fi înlocuit de un nou supercar cu sistem de propulsie hibrid.
Cu un design bazat pe Huracan STO, noul STJ reprezintă punctul culminant al performanței în istoria familiei Huracan, datorită unui serii de modificări menite pentru a spori dinamica modelului italian. STJ vine de la Super Trofeo Jota: Super Trofeo aduce un omagiu campionatului monomarcă Lamborghini, înființat în 2009, în timp ce Jota se referă la Anexa J din Regulamentul FIA care stabilește specificațiile mașinilor de curse și la o lungă tradiție a modelelor Lamborghini dezvoltate pentru circuit.
Final de drum pentru Lamborghini Huracan
Pentru noul Huracan STJ, Lamborghini a apelat la tehnicienii Squadra Corse pentru un pachet aerodinamic dedicat. Aerodinamica modelului STO a fost îmbunătățită și mai mult prin adăugarea elementului „cofango”: două apendice aerodinamice complet noi din fibră de carbon, în timp ce unghiul aripii din spate a fost mărit cu 3° în comparație cu modelul de serie, pentru a asigura o creștere cu 10% a apăsării la sol.
La fel ca STO, Huracan STJ folosește un motor V10 de 5,2 litri, natural aspirat, care produce 640 CP și 565 Nm cuplu maxim. Toată această putere este transmisă exclusiv pe puntea spate prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj.
Lamborghini spune că aderența mecanică a crescut semnificativ, grație unui set de amortizoare reglabile, care înlocuiesc componentele active, disponibile standard pe Huracan. Amortizoarele sunt reglabile în patru direcții pentru a optimiza revenirea și compresia la frecvențe înalte și joase. Pentru a maximiza potențialul mașinii, Lamborghini a dezvoltat alături de Bridgestone un set de anvelope speciale, care sunt montate pe un set de jante de 20 de inch.
Aceste caracteristici tehnice au permis o îmbunătățire cu mai mult de o secundă a timpului pe tur pe circuitul Nardò Technical Center, comparativ cu Huracan STO.