Lada pregătește viitorul rival de temut pentru Dacia Duster. Ce model va ataca supremația SUV-ului autohton?
Producătorul rus de automobile Lada lucrează la viitoarea generație a SUV-ului compact Niva, care va fi prima după o pauză de patru decenii. Noul model ar urma să-și facă debutul pe piața europeană în cursul anului 2024. Mașina va fi dezvoltată în paralel cu Dacia Duster 3 cu care va împărți, de altfel, platforma modulară CMF-B.
Este bine știut faptul că Dacia și Lada fac parte din aceeași unitate de business în cadrul Grupului Renault. Francezii promit că Niva va rămâne o mașină accesibilă și capabilă în off-road.
Noua Lada Niva va avea versiuni hibride
Din punct de vedere estetic, viitoarea generație Lada Niva va avea o caroserie în cinci uși, în stilul conceptului 4×4 Vision prezentat în 2018, la Moscova. Astfel, mașina va păstra liniile angulare, silueta robustă și garda la sol înaltă care au consacrat-o încă de la apariția primei generații, în 1977.
Partea frontală ar urma să preia, evident într-o abordare modernă, detaliile modelului din urmă cu 45 de ani. Italienii de la Autobild scriu că blocurile optice vor fi alcătuite din trei baghete cu LED, care vor flanca tradiționala grilă de mari dimensiuni.
La spate ar trebui să se regăsească un set de stopuri cu LED dispuse orizontal și un spoiler robust în cel mai pur stil rusesc. De asemenea, difuzorul posterior va găzdui cele două terminații ale sistemului de evacuare.
Conform sursei citate, cel mai important detaliu vizual îl reprezintă montantul „C”, care ar urma să fie foarte scurt. Acesta reprezintă, practic, un indiciu al faptului că plafonul va avea o linie plonjată către spate, în stilul SUV-urilor coupe.
Viitoarea generație Lada Niva va avea, se pare, și o variantă cu ampatament mărit. Asta înseamnă că mașina rusească va oferi și o configurație cu șapte locuri. Această variantă ar urma să fie lansaă în cursul anului 2025.
Din punct de vedere tehnic, noua Lada Niva va fi disponibilă pe piața europeană cu motorul pe benzină supraalimentat Renault 1.3 TCe, echipat cu tehnologia 12V mild-hybrid.
Totodată, din ofertă nu vor lipsi configurațiile full-hybrid și plug-in hybrid. Ansamblul va fi compus din noul motor pe benzinăaspirat natural 1.8 SCe și de unitatea electrică dedicată.
Sursa: Autoblog