Rușii lucrează, în sfârșit, la o nouă generație Niva. Va fi prima după peste patru decenii. Este vorba despre un SUV compact cu care producătorul din est vrea să-i complice viața rivalului de la Dacia, Bigster, tocmai anunțat de Renault.
Lada deține monopolul în Rusia. Are o cotă de piață de 20%, iar Vesta și Granta fac legea, fiind cele mai populare mașini acolo. Dar rușii vor să facă pasul către vest, așa că își reconfigurează strategia. Vor lansa modele care să reprezinte o concurență reală pentru mașinile din vest. Prima țintă, deși face parte din același grup auto și, de acum, și din același grup de business, este Dacia, iar rivalitatea se poate extinde către segmentul B, acolo unde Duster o așteaptă Duster.
Viitoarea Lada Niva va avea la bază noua platformă a grupului, CMF-B, care va sta și la baza viitorului SUV compact de la Dacia, Bigster.
Mutarea face parte din noua strategie de eficientizare a costurilor în cadrul grupului. Este platforma pe care se vor construi anual un milion de mașini, disponibile în mai multe segmente.
Patru modele noi va lansa Lada până în 2025. Noua generație Niva vine în 2024. Modelul de legendă va păstra valorile care l-au consacrat. Renault promite că va rămâne o mașină accesibilă și capabilă în off-road. Imaginea prezentată astăzi arată un vehicul cu linii angulare, cu o siluetă robustă și gardă mare la sol.
“Lada este o parte din Rusia, construită pentru a sfida condiții meteo extreme și drumuri grele, întotdeauna brută și dură, întotdeauna pregătită. Fiecare familie din Rusia are o poveste cu Lada, care începe cu legendarele VAZ-2101 și Niva”, explică reprezentanții grupului Renault.
Avtovaz a demarat deja planul ambițios. În 2021, Lada 4×4 aniversează 45 de ani de producție de serie purtând acum denumirea Niva Legend. În prima parte a anului, va ajunge în showroom-uri și noua Niva Travel. (vezi GALERIA FOTO).
Modelul va fi disponibil în două versiuni, compactă și medie, ambele având aceeași platformă. Lansarea noii generații va coincide cu repoziționarea LADA ca un brand autentic pe piața europeană.