Lada Niva – mai ieftină și mai capabilă decât Dacia Duster? Demonstrație pe zăpadă
Știm deja că Dacia Duster are reputația unui SUV robust, descurcăreț și în condiții extreme. Dar Lada Niva aleargă să recupereze terenul uriaș pierdut în cursa cu ultra-popularul SUV românesc. Rușii consideră că o demonstrație pe zăpadă este o carte câștigătoare pentru modelul lor.
Lada Niva, disponibilă și la noi cu denumirea Lada 4×4, se aventurează pe un traseu montan acoperit de zăpadă. Mașina cu gardă la sol de 22 de centimetri (21 de centimetri în contul Duster-ului românesc) atacă drumul fără ezitare, aruncă zăpadă în lateral, urcă rampe și coboară pante fără emoții.
Modelul cu trei uși din imagini (ca și cel cu cinci uși) poate fi comandat și în România cu un preț de pornire de 8.500 de euro, ceea ce o face cu aproape 5.000 de euro mai accesibilă decât versiunea entry-level de la Dacia. Cei care sunt atrași de preț trebuie să știe că Niva este disponibilă cu o singură motorizare: este vorba despre un propulsor de 1,7 litri pe benzină, cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte.
Ce faci când rămâi blocat cu Dacia Duster în zăpadă?
Rușii trec în contul acestui propulsor un consum urban care i-ar putea speria pe români: 12,2 l/100 km.
Nici interiorul SUV-ului rusesc nu este unul deosebit de atrăgător. Cabina spartană a primit, anul trecut, airbag-uri laterale și sistem de apelare automată a serviciilor de urgență. Nu există climă automată și nici vorbă de instrumentar de bord digital.
VIDEO: