Lada Niva 4×4 se va comercializa în Europa. Se anunță zile grele pentru Dacia Duster
Lada Niva 4×4, modelul al cărui concept a fost prezentat recent de Grupul Renault, se va comercializa în Europa. Se anunță zile grele pentru Dacia Duster, care va avea de înfruntat un adversar capabil și, cel mai probabil, semnificativ mai ieftin.
Vremurile în care Dacia avea ca punct de atracție prețul sunt pe cale să apună. Adversari capabili și având o strategie axată pe preț vor continua să apară, iar Dacia nu își mai permite să joace la nesfârșit cartea celui mai ieftin model de pe piață. Tocmai de aceea vedem o creștere sesizabilă de calitate în cazul noilor modele Logan și Sandero, iar acest lucru va fi valabil și în cazul celei de a treia generații a lui Duster, care se pregătește să intre pe piață în 2024.
Oficialii Dacia se pregătesc pentru un scenariu inedit pentru marca românească. Dacă până acum modelele Dacia au furat clienți de la Renault și alte mărci de volum, Dacia va fi în curând în poziția de a-și apăra piața. În afară de concurenții tradiționali din segment, Dacia se va vedea pentru prima oară concurată din interiorul Grupului Renault. Asta deoarece Lada, o marcă activă acum doar pe piața din Rusia, va face pasul în Europa.
Unul dintre cele mai populare modele Lada este Niva, iar acesta va ajunge în Europa în 2024, în același timp cu a treia generație a lui Duster. Este promisiunea directorului de vânzări al grupului Renault, Denis Le Vot. Acest lucru înseamnă, practic, că Duster va concura cu un rival mai ieftin și va trebui să ofere suficient de multe argumente clienților pentru a-i convinge să aleagă Dacia și nu Lada.
Lada Niva 4×4 se va comercializa în Europa. Ce înseamnă asta pentru Duster
Ambele modele vor folosi platforma CMF-B a Alianței Renault Nissan, la fel ca și viitorul SUV compact Dacia Bigster. Lada Niva va fi clar poziționată sub Dacia Duster, în primul rând prin dimensiuni. Pe de altă parte, Lada Niva va fi oferită ca un 4×4 pur și dur, echipat pentru terenuri dificile. Duster nu îți dă emoții în off-road, dar nu dispune de reductor și alte atribute ale off-roaderelor autentice. Lada Niva va plusa la acest capitol, pentru că au o reputație de menținut, SUV-ul rușilor a fost întotdeauna un off-roader capabil.
Aceste caracteristici au fost confirmate deja de noul șef al Renault, Luca de Meo. Acesta a declarat pentru Challenges.fr, că viitoarea Lada Niva „va fi un vehicul 4×4 foarte tehnic, cu trepte de viteză scurte și console scurte pentru a se deplasa în off-road și a merge oriunde”. Denis Le Vot a adăugat că garda la sol a Ladei Niva va fi mai mare decât a lui Duster, de unde performante superioare în teren accidentat pentru SUV-ul rusesc. Viitoarea generație a Ladei Niva a fost prezentată sub forma conceptului Niva Vision.
Având în vedere cele declarate de șefii Renault, este clar că trio-ul Niva-Duster-Bigster va marca o premieră în grupul Renault, respectiv o versiune cu tracțiune integrală a platformei CMF-B. În acest moment, niciun alt model al Alianței dezvoltat pe această platformă nu oferă sistem de tracțiune integrală. Este un detaliu care i-a făcut pe mulți să tragă concluzia că viitorul Duster va fi un crossover fără petenții în off-road. Ei bine, se pare că nu va fiu cazul, iar Renault va dota Duster (și Niva) cu tot ce trebuie pentru ca fanii modelului să nu simtă că fac un downgrade când trec la noul model.