Cine credea că Lada stă în hibernare, ar fi bine să arunce o
privire la noutăţile aduse de ruşi la Salonul Auto Moscova 2010,
după cum ne anunţă auto.mail.ru. Astfel, gamele Kalina şi Priora au
dreptul la uşoare modificări de aspect, dar şi la o dotare foarte
utilă: sistem de navigaţie.
Surpriza constă în faptul că ruşii au integrat sistemul
de navigaţie între ceasurile de bord ale maşinii, nefiind
vorba de vreo opţiune aftermarket. Deşi displayul este destul de
mic (diagonală de 4,3 inch), acesta are afişaj color şi este
lizibil, iar indicaţiile vocale sunt date prin boxele sistemului
audio.
Preţul acestuia? Doar 306 euro – în condiţiile
în care este compatibil atât cu normele GPS, dar şi cu sistemul
GLONASS, realizat de forţele spaţiale ruseşti (probabil acum nu te
mai rătăceşti nici măcar prin Siberia…).
În rest, Lada Priora beneficiază doar de un spoiler
frontal modificat, integrarea semnalizatoarelor şi în retrovizoare
sau acceleraţie cu senzor electronic. În curând va fi oferită şi o
versiune Priora CNG, alimentată cu gaz natural. La rândul său, Lada
Kalina, modelul mai mic, oferă acum în gama de opţiuni încălzirea
parbrizului, senzor de ploaie, senzor de parcare sau telecomandă
pentru închiderea centralizată.
O altă mare surpriză în standul
Lada a fost concurentul pentru Dacia Logan MCV,
denumit simplu Lada R90. Ce aduce nou acest
model? Nimic – în afară de siglă şi grila modificată, vorbim, de
fapt, de breakul românesc.
Încercând să evite o canibalizare a noului R90, s-a luat decizia
ca, pe piaţa din Rusia, să nu fie comercializat
omologul Renault Logan MCV (nici Dacia Logan MCV nu se va importa
la ruşi), iar preţul lui Lada R90 (350.000 ruble) se va
situa sub preţul unei berline Renault Logan (cca. 365.000
ruble), ceea ce ar trebui să-i convingă pe cei mai mulţi
familişti să se orienteze spre breakul de 7 locuri.