La o primă vedere pare un model normal Dacia 1300. Dar la interior avem o manetă pentru modul 4×4
Angajații de la reprezentanța Registrului Auto Român din Vrancea au avut parte de o surpriză: un model foarte rar Renault 12 a fost adus pentru înregistrare. La o primă vedere pare să fie un exemplar obișnuit foarte asemănător cu un model Dacia 1300 din primii ani de fabricație. Dar inscripția 4×4 pe caroserie și echipamentele din interior confirmă raritatea acestui model.
Mașina adusă la RAR Vrancea este un Renault 12 fabricat în anul 1974 și modificat de Sinpar. În mod normal modelele Renault 12 modificate de această companie erau cele cu caroseria break și au fost văzute la lucru în Raliul Côte d’Ivoire – Côte d’Azur din anul 1975. Acestea erau dezvoltate de divizia Gordini și Sinpar asigura sistemul de tracțiune integrală. Au fost produse peste 300 de unități Renault 12 cu tracțiune integrală și varianta de caroserie break.
Dar în versiunea sedan Renault 12 Sinpar a fost extrem de puțin cunoscută și au fost fabricate foarte puține exemplare despre care nu se mai știe mare lucru. Modelul adus la RAR este importat din Elveția și conform declarațiilor proprietarului nu a mai fost folosit o lungă perioadă de timp.
O Dacia 1300 berlină cu tracțiune integrală
Acest model Renault 12 fabricat în anul 1074 poate fi confundat ușor cu primele modele Dacia 1300 produse la Mioveni începând cu anul 1969. Caroseria este identică și doar sigla 4×4 amplasată pe caroserie ne oferă un indiciu despre această mașină. Doar atunci când analizăm interiorul realizăm că acest vehicul istoric chiar este unul modificat de Sinpar.
Lângă schimbătorul clasic de viteze este amplasată maneta pentru cuplarea sistemului de tracțiune integrală, iar în rest consola de bord este similară cu cea a modelelor Dacia 1300 produse la Mioveni. Registrul Auto Român nu ne oferă și date despre motorul cu care este echipat acest Renault 12 Sinpar adus de proprietar pentru obținerea cărții de identitate. Variantele break utilizate în Raliul Côte d’Ivoire – Côte d’Azur aveau sub capotă un propulsor modificat de Gordini de 1,8 litri cu o putere de 160 CP. Un astfel de model break Renault 12 Sinpar a parcurs traseul cu o lungime de 10.000 de kilometri din Abidjan până la Nisa și s-a clasat pe locul al treilea în acest raliu celebru la acel moment.