Din păcate, acesta este adevărul gol-goluț: oamenii nu au cumpărat Phaeton în număr atât de mare și cu atâta entuziasm pe cât și-ar fi dorit Volkswagen.
Cei mai nemulțumiți/nesatisfăcuți clienți de cel mai scump VW construit vreodată au fost americanii. Nici pe piața europeană nu a avut succesul pe care l-ar fi meritat. Drept pedeapsă, Volkswagen a oprit comercializarea lui Phaeton.
Între timp modelul a ajuns pe piața mașinilor la mâna a doua, de unde poate fi cumpărat la sume modice având în vedere ambițiile nemților.
Pe Autovit.ro am găsit un exemplar care se vinde cu suma rotundă de 5.000 de euro. Acest Volkswagen Phaeton a fost produs în anul 2009 și dispune de sistemul 4 Motion 4×4, motor 3.0 Diesel de 233 CP și transmisie automată. Mașina are un rulaj de 214.000 de KM.
Volkswagen Phaeton împărțea platforma cu Audi A8. Limuzina germană este foarte confortabilă, silențioasă și exclusivistă. Spațiul interior este uriaș, iar scaunele sunt foarte confortabile, totul fiind orientat spre relaxarea pasagerilor. Motorizarea de 3 litri diesel este corectă, însă numai dacă nu vrei să faci depășiri prea multe și te zgârcești atunci când vine vorba de banii de combustibil.
Volkswagen Phaeton poate fi considerat o mașină care nu a avut noroc. Modelul era gândit ca rival pentru mult-aprecierile Audi A8, BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S, totuși Phaeton nu s-a dovedit o mașină care să aibă succes la public.
În comparație cu celelalte modele, Phaeton nu a fost atât de norocos, în timp ajungând în afara clasamentului limuzinelor germane. Una dintre cerințele care trebuiau atinse de Phaeton, la momentul la care a fost proiectat, era să poată fi condus toată ziua la viteza de 300 km/h. Aceasta viteză trebuia menținută la temperatură exterioară de 50°C, pe când temperatura interioară trebuia să fie de 22°C. Un oficial VW a solicitat acest lucru. Ciudat este că viteza maximă a lui Phaeton era limitată electronic la 250 km/h.