La Frankfurt 2011, Chevrolet Aveo primeşte un motor diesel economic
Este vorba despre reputatul diesel de 1,3 litri de origine Fiat, dar care va schimba titulatura JTDM pentru una specifică modelelor Chevrolet, VCDI. Aşadar, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011 vom avea ocazia să vedem pentru prima oară modelul Chevrolet Aveo 1.3 VCDI.
Motorul diesel de 1,3 litri va fi disponibil atât pe Chevrolet Aveo hatchback, dar şi pe versiunea sedan, urmând a fi propus în două versiuni de putere: una de 75 CP, pentru cei care nu se grăbesc, respectiv una mai potentă, de 95 CP.
Ca performanţe şi consumuri, versiunea de bază va oferi un cuplu maxim de 190 Nm, ceea ce promite o viteză maximă de 163 km/h şi un demaraj 0-100 km/h în 14,3 secunde, onorabil pentru o citadină diesel. Consumul, însă, va fi unul extrem de atractiv: Aveo 1.3 VCDI 75 CP anunţă doar 3,9 litri/100 km şi emisii CO2 de 99 g/km.
Versiunea superioară, Aveo 1.3 VCDI 95 CP, se mişcă mai bine: 171 km/h viteză maximă şi un demaraj 0-100 km/h în 11,7 secunde, în condiţiile unui consum mediu de 4,1 litri/100 km şi a unor emisii de CO2 de 108 g/km. Se pare că această motorizare diesel mai potentă este rezervată doar versiunii hatchback, sedanul mulţumindu-se cu VDCI-ul de 75 CP.
Performanţele bune de consum se datorează echipării standard cu sistemul Start&Stop, aşa încât motorul diesel este compatibil normelor de poluare Euro 5. Transmisia este una manuală, cu 5 trepte, o eventuală cutie automată nefiind, deocamdată, în plan.
Preţurile pentru România şi data la care vor începe comenzile le vom afla imediat după salonul german – deocamdată, ştim că, pe plan european, preţul de bază pentru Aveo 1.3 VCDI porneşte de la 14.050 euro, în versiunea de echipare LS, ceea ce înseamnă cu 2.000 euro mai mult decât cel mai ieftin Aveo pe benzină, cu motorul de 1,2 litri şi 70 CP. Adică o diferenţă extrem de tentantă, dieselul de 95 CP pornind de la 16.800 euro, tot cu 2.000 euro mai mult decât motorul de 1.6 litri pe benzină.