La câți KM trebuie schimbată distribuția? Ce se poate întâmpla dacă se rupe cureaua
Fiecare producător recomandă după câți kilometri trebuie schimbată distribuția, pentru a evita ruperea curelei. O astfel de problemă îți poate distruge motorul.
La fel ca în cazul uleiului de motor sau a plăcuțelor de frână, și cureaua de distribuție trebuie înlocuită.
Schimbarea acesteia se face după ce ați parcurs un anumit număr de kilometri. Sau, o dată la câțiva ani, în funcție de recomandarea producătorului.
La câți kilometri trebuie schimbată distribuția?
Cureaua de distribuție trebuie schimbată, în general, după aproximativ 60.000-100.000 de kilometri. Dar, în unele cazuri poți circula și 200.000 de kilometri fără să o înlocuiești.
„Depinde foarte mult de calitatea curelei de distribuție. Unele se uzează mai repede și trebuie schimbate după 50.000-60.000 de kilometri, dar cele mai bune ajung la 190.000-200.000 de kilometri. Cureaua ar trebui verificată de câte ori faci schimbul de ulei. Dacă prezintă crăpături, atunci e momentul să o înlocuiești”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
De asemenea, acesta a mai spus că nu trebuie să parcurgi neapărat distanțele astea pentru a înlocui distribuția. Ci, în funcție de calitatea curelei, ea poate fi schimbată după 4-6-8 ani. Depinde, de asemenea, de compania care a produs această curea și de calitatea ei.
„În cazul distribuției pe lanț, poți merge o viață fără să îl înlocuiești. Dar, este important să verifici, la fel ca în cazul curelei, cât de uzat este. În general, după 150.000 de kilometri s-ar putea să fii nevoit să-l schimbi. Dar, la fel de bine poți ajunge la 500.000 de kilometri și lanțul să fie ok”, a mai explicat Robert Marin.
Ce se poate întâmpla dacă se rupe cureaua de distribuție
Este una dintre cele mai serioase probleme pe care le poți întâmpina! Dacă se rupe cureaua de distribuție, șansele ca motorul mașinii să fie distrus sunt foarte mari.
„La multe dintre motoare, când se rupe distribuția, supapele din interiorul motorului se blochează. Acestea vor fi lovite de pistoane și fie se sparge pistonul, fie bielele, fie carterul sau baia de ulei. Practic, o avarie totală”, a explicat mecanicul.
În cazul distribuției pe lanț, problemele sunt aceleași. În plus, pot apărea distrugeri și în afara motorului. Din cauza lanțului metalic, acesta poate lovi diverse piese în momentul în care se rupe.
De aceea, e important să verificăm o dată la ceva timp distribuția. Iar la primele semne de uzură să înlocuim cureaua sau lanțul. Manopera în service pentru această operație pornește de la 150 de lei, dar poate ajunge chiar și la 7.000 de lei. Depinde de complexitatea vehiculului, pentru ca la unele mașini e nevoie să demontezi motorul cu totul pentru a înlocui distribuția.