La câți km se rupe, de fapt, distribuția mașinii? Răspunsuri diversificate în funcție de tip: pe curea sau pe lanț
Distribuţia se referă la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare şi poziţia cilindrilor, astfel încât să se respecte timpii de ardere ai motorului. Ea este alcatuită din curea dinţată de antrenare, rolă de ghidare, rolă întinzătoare şi pompă de apa (unde este cazul).
Unii producători de autoturisme au înlocuit cureaua cu un lanţ de distribuţie. Dacă nu este inlocuită la timp, uzura curelei sau a lanţului va duce inevitabil la ruperea dinţilor sau chiar ruperea curelei.
Pentru a evita apariția unor defecțiuni ireversibile la motor există anumite termene de înlocuire a curelei de distribuție în funcție de tip: pe curea sau pe lanț.
Răspunsul este diversificat, în funcție de tip: curea / lanț
Dacă vorbim de o curtea aceasta poate fi schimbată la 60.000 (sau 4 ani), la 90.000, 120.000, 180.000 sau chiar 210.000 de km. Ea poate fi schimbată mai repede dacă se observă semne de uzură sau crăpaturi. Daca cureaua de distributie se rupe, reparaţia motorului va fi foarte costisitoare.
Dacă vorbim de distribuția pe lanț, deși mulți producători spun că nu trebuie schimbată niciodată, pot apărea probleme după 200.000 de km, mai ales pentru modele de mașini care au avut probleme de fabricație.
Ce se întâmplă dacă s-a rupt distribuţia maşinii tale
În cel mai bun caz vei scăpa cu doar câteva supape îndoite. Desigur, noi știm că acest lucru se întâmplă foarte rar. Printre lucrurile care se întâmplă mai des putem enumera: fisurarea blocului motor, afectarea vilbrochenului, distrugerea chiulasei sau spargerea pistoanelor. Reparația unui motor avariat costă de 4 ori mai mult decât înlocuirea kitului de distribuţie. Adesea e mai convenabil să schimbi motorul decât să-l repari.