În România se produc din nou camioane, ca în vremurile de glorie când cele fabricate de Autocamioane Brașov erau apreciate în lumea întreagă. La Baia Mare a intra în fabricație al doilea model de camion Truston, după basculanta lansată în 2019. Este vorba de un cap tractor, potrivit pentru transportul de mărfuri generale, dar și speciale.
ATP Trucks din Baia Mare face cu greu față cererii de camioane, după ce în 2019 a lansat pe piață autobasculanta Truston. Potrivit conducerii companiei, stocurile sunt zero, iar fabrica are deja 100 de comenzi pe care trebuie să le livreze în perioada următoare. Băimărenii se pregătesc să introducă în fabricație o versiune îmbunătățită a autobasculantei Truston, dar și un nou model, un cap tractor.
Acesta va fi produs în două versiuni, low roof și high roof, fiind vorba de o configurație 4×2, cu o putere a motorului de 480 CP. Primul exemplar ieșit de pe linia de fabricație nu va ajunge încă la client, ci este destinat omologării de model, urmând să intre într-o procedură de testare avansată.
Truston 4×2 este propulsat de motorul WP13.480E63 Euro6 Diesel (Powered by Weichai, numărul 1 mondial la vânzarea de motoare comerciale diesel de peste 6.000 cmc). Șasiul vine pe profilul de 9mm. Axe față: 7,5 t, axe spate: 13 t, rezervor 600 l, sistem de frânare Wabco. În funcție de opțiune, produsul poate fi configurat cu cutie automată, cutie AMT (robotizată) sau cutie manuală.
„Capul tractor Truston 4×2 a venit ca un răspuns la cererea pieței, pretabil segmentului construcţii, transport mărfuri speciale dar și generale. Experiența noastră s-a consolidat o dată cu producția și comercializarea primelor produse Truston foarte bine asimilate în piață și iată că am avut nevoie de mai puțin de 2 ani pentru a veni cu un nou produs. Primul cap tractor 4×2 high roof a ieșit de pe linia de producție și intră în procesul de testare în vederea omologării”, a a declarat Lucian Varga, directorul general al ATP Trucks, citat de Lifenews.ro.
Primul camion Truston produs la Baia Mare a fost lansat în 2019, fiind vorba de o versiune 8×4 care poate fi configurată, printre altele, ca autobasculantă și betonieră. Anul acesta, producătorul român a intrat pe piața autobuzelor electrice, cu modelul ATP Bus e-UpCity.