KTM prezintă noul X-Bow GT-XR: motor Audi 2.5 TFSI de 500 CP și 280 km/h viteză maximă
Producătorul austriac de mașini sport KTM a dezvăluit cel mai puternic derivat al modelului X-Bow, etichetat cu indicativul GT-XR. Modelul de serie este foarte asemănător cu bolizii de competiție GTX și GT2 ale companiei din Mattighofen.
Modelul de producție folosește un motor 2.5 TFSI de provenienţă Audi, care dezvoltă 500 CP și 581 Nm de cuplu. Producți GT-XR va fi limitată la 100 de exemplare anual, iar prețul de pornire va fi de 284.000 de euro.
Producție limitată la 100 de exemplare anual
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
În ultimele săptămâni X-Bow GT-XR a fost surprins în timpul unor teste efectuate pe legendarul circuit de la Nürburgring. Acum, constructorul austriac a publicat primele fotografii și detalii oficiale referitoare la versiunea de serie a modelului sport cu două locuri.
Modelul are un șasiu de tip monococă din fibră de carbon și un cadru de oțel tubular de înaltă rezistență. În acest fel, constructorul a reușit să reducă greutatea mașinii la 1.130 kg.
Din punct de vedere estetic, noul GT-XR a primit un set de faruri subțiri care integrează o bandă minusculă LED. De asemenea, sub blocurile optice principale mai există încă două seturi de lumini LED mai mici, iar în partea inferioară a părții frontale este o priză de aer trapezoidală de mari dimensiuni.
Se remarcă însă parbrizul, care amintește de cockpit-urile avioanelor și care pare să ofere șoferului o mai bună vizibilitate. Nu există portiere, în schimb partea superioară a „baldachinului” se ridică spre înainte pentru ca ocupanții celor două locuri să poată urca în mașină.
La spate regăsim un eleron supradimensionat și o terminație trapezoidală pentru sistemul de evacuare, poziționată central. Această soluție le-a permis celor de la KTM să monteze un difuzor de aer uriaș, care găzduiește un stop în genul celor de pe monoposturile de Formula 1.
Noul X-Bow GT-XR oferă 500 CP și 581 Nm
Din punct de vedere tehnic, noul KTM X-Bow GT-XR a primit un motor turbo de 2,5 litri de proveniență Audi. Acesta produce 500 CP la 6.350 rpm și 581 Nm de cuplu, disponibili la 5.550 rpm.
Resursele sunt transmise către puntea spate cu ajutorul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte și a unui diferențial cu alunecare limitată. În aceste condiții, sportiva austriacă atinge „suta” în doar 3,4 secunde și o viteză de top de 280 km/h.
Maximizarea performanțelor pe șosea a fost o prioritate pentru KTM. Reprezentanții companiei spun că este sportiva lor „este perfectă pentru a fi condusă zi de zi”. Pe de-o parte, mașina este dotată cu servodirecție asistată electric și un sistem hidraulic, care înalță suspensia cu 9 cm. Pe de altă parte, rezervorul de combustibil are o capacitate de 96 de litri.
La interior, X-Bow GT-XR dispune de un volan detașabil din fibră de carbon, care găzduiește instrumentarul de bord digital. De asemenea, există un pedalier sport reglabil, un sistem opțional de cameră retrovizoare, un sistem audio cu conexiune Bluetooth, iluminare cu LED și aer condiționat.