Kia Trail’ster concept este aici şi îl vrem pe stradă cât mai repede

Autor: Andrei Ştirbu 14 feb. 2015 Știri auto

Pentru început, trebuie să facem o menţiune de tip „erată” referitor la primul articol despre acest concept de la Kia. Acolo am zis că este decapotabil, aşa că s-ar putea ca unii dintre voi să observaţi că nu este un crossover decapotabil în stilul lui Nissan Murano Convertible. Ceea ce este foarte bine. 

Kia Trailster (cu apostrof între L şi S) prezintă, totuşi, un plafon retractabil textil, simulând cu succes ideea de „aer liber” atunci când hoinăreşti prin pădure.

Probabil că jantele de 19 inci nu sunt chiar genul de echipament pentru excursii off-road, însă, deh, vorbim de un concept-car deocamdată. Unul care pare să aibă gardă la sol suficient de mare pentru a urca o bordură. Dar nu poţi să-i reproşezi mai nimic, pentru că 1) nu este singurul crossover „light” şi 2) ai văzut cum arată?!

Sub capotă se află un motor cu patru cilindri în linie, turbo, de 1,6 litri, care dezvoltă 188 de cai-putere şi 251 Newtoni-metru, ajutat de o cutie de viteze manuală cu şase trepte pentru a-şi transfera puterea către puntea faţă. 

Puntea spate este pusă în mişcare (la nevoie) de un motor electric cu 36 CP şi 136 Nm, alimentat de o baterie Li-ion de 1,2 kWh. În condiţii de rulare lejeră, motorul electric poate mişca singur maşina pe o distanţă de până la 4,8 kilometri, însă, după cum ţi-ai dat seama, nu acesta este motivul real al existenţei lui.

Partea electrică augmentează puterea maşinii atunci când te hotărăşti să-l urci pe dealuri sau atunci când spatele are nevoie de propulsie, pe suprafeţe cu aderenţă scăzută. Merită menţionat că energia recuperată la frânare este stocată tot de motorul electric, care va fi, astfel, pregătit oricând să intervină în situaţii de urgenţă. 

Kia spune că Trailster este mai economic (cu 25-30 de procente în oraş şi cu 5-10 procente pe autostradă) decât modelul Soul, pe platforma căruia acest crossover simpatic este bazat. 

OK, Kia chiar a făcut un crossover decapotabil, hibrid şi cu tracţiune integrală. Acum zi-ne tu (cu argumente, evident) dacă ţi se pare o idee bună or ba.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide