Kia a prezentat mai multe detalii despre transmisia manuală inteligentă (iMT) recent introdusă pe modelele sale. Aceasta a fost gândită pentru o serie de automobile mild-hybrid din gama Kia. Tehnologia este proiectată pentru a spori eficiența consumului de combustibil și a reduce emisiile CO2.
În locul unei legături mecanice, ambreiajul transmisiei iMT operează pur electronic. Aceasta lucrează împreună cu un generator mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul Idle Stop & Go, din momentul decelerării și până la oprirea completă. De asemenea, permite perioade scurte de oprire a motorului în timpul decelerării la viteze sub 125 km/h, pornind imediat când șoferul apasă pedala de accelerație sau ambreiajul.
Treapta de viteze selectată rămâne cuplată chiar dacă motorul este oprit. Motorul repornește în aceeași treaptă de viteză imediat ce șoferul apasă fie pedala de frână sau de accelerație, datorită impulsului instantaneu de putere oferit de generatorul MHSG.
Transmisia repornește motorul în treapta neutră (cu ambreiajul decuplat) dacă șoferul apasă pedala de ambreiaj pentru a schimba treapta de viteză, sau daca viteza automobilului este prea mică pentru treapta de viteză curentă.
-Șoferul lasă automobilul în viteză pe măsură ce acesta începe să facă “coasting”, frânând ușor automobilul (de exemplu într-o curbă, la o intersecție sau în trafic)
-Fiind cuplată într-o treaptă de viteză, transmisia iMT trimite un semnal electronic către cutia de viteze și generatorul MHSG ca să oprească motorul și să decupleze ambreiajul
-Cu motorul oprit, automobilul continuă deplasarea în sistem “coasting”, ambreiajul decuplat limitând decelerarea și permițând automobilului să folosească la maxim energia sa cinetică.
-Pe măsură ce șoferul apasă pedala de accelerație pentru a căpăta viteză, sau apasă pedala de ambreiaj pentru a schimba treapta de viteză, generatorul MHSG repornește motorul în treapta de viteză selectată de șofer sau în modul neutru (cu ambreiajul decuplat)
–Puterea electrică oferită de generatorul MHSG și de bateria de 48V aduce instant motorul și transmisia la turația corectă
-Dacă automobilul coboară sub o anumită viteză, motorul repornește cu asistență din partea sistemului mild-hybrid și ambreiajul se cuplează pentru a evita supunerea motorului la un efort inutil în treapta de viteză.
Noua transmisie iMT Kia a fost dezvoltată la centrul tehnic european al Hyundai Motor Europe din Offenbach, Germania.