Kia EV9 GT a fost prezentată oficial cu peste 500 CP și până la 7 locuri
Vârful gamei de modele electrice Kia a primit o nouă versiune. EV9 GT este cea mai puternică variantă a SUV-ului de mari dimensiuni.
Kia a prezentat noul EV9 GT la Los Angeles, iar SUV-ul cu șapte locuri primește acum peste 500 CP, fiind capabil să ofere accelerații impresionante pentru un vehicul de mărimea sa. Spre deosebire de EV6 GT, recent prezentat cu ocazia aceluiași eveniment și care dezvoltă 650 CP, EV9 GT folosește două motoare electrice cu o putere combinată de peste 500 CP.
SUV-ul electric Kia EV9 este disponibil în prezent fie cu un singur motor electric și tracțiune spate, configurație ce oferă 204 CP, fie cu un sistem de tracțiune integrală de 385 CP. Varianta GT adaugă circa 120 CP, însă Kia nu a oferit o valoare exactă. Mașina ar trebui să atingă 60 mile la oră (96 km/h) în 4,3 secunde, ceea ce înseamnă că mașina va putea accelera de la 0 la 100 km/h în circa 4,5 secunde.
Kia EV9 GT este la fel de versatilă ca variantele de bază
Kia nu spus nimic despre bateria cu care este echipată mașina, dar intuim că este aceeași unitate de 100 kW pe care o regăsim și pe celelalte versiuni cu tracțiune integrală din gamă. Datorită arhitecturii de 800 de volți, Kia spune că repriza de încărcare de la 10 la 80% durează mai puțin de 25 de minute.
Pe lângă puterea suplimentară și aspectul exterior mai agresiv, EV9 GT dispune și de o nouă suspensie cu amortizoare controlate electronic. Este prima oară când un astfel de sistem este folosit pe SUV cu trei rânduri de scaune din gama Kia.
Fermitatea amortizoarelor este influențată de modul de conducere selectat. Modul de rulare GT rigidizează cel mai mult amortizoarele, putând fi activat folosind butonul verde de pe volan, așa cum am văzut și la EV6 GT.
În plus, la fel ca noul Ioniq 5 N și EV6 GT facelift, noul EV9 GT poate simula treptele unei cutii de viteze. Șoferul poate schimba aceste viteze simulate cu ajutorul padelelor de pe volan. La fel ca EV6 GT, noul EV9 GT folosește un diferențial cu alunecare limitată electronic pe puntea spate și un sistem de frânare mai puternic.