Kia EV5 a fost lansată pe piața din China: 500 KM autonomie și preț de sub 20.000 de euro
Kia a publicat primele prețuri oficiale pentru noul SUV electric EV5, ce va fi vândut inițial pe piața din China. Cel mai nou model electric al coreenilor are un preț de pornire de sub 20.000 de euro în China.
În urmă cu doar câteva luni, Kia prezenta noul SUV electric EV5, ce va fi produs în China. Chiar dacă va fi vândută pentru început doar în China, Kia EV5 urmează să fie comercializată și pe alte piețe globale. Până vom vedea noul model adus și în Europa, producătorul auto coreean a publicat prețurile pentru piața chineză.
Kia a lansat noul SUV electric EV5 în China și a confirmat că specificația de bază va fi vândută în trei niveluri de echipare: 530 Light, 530 Air și 530 Land. Modelul de bază începe de la doar 149.800 de yuani, ceea ce se traduce prin aproximativ 19.352 de euro, în timp ce nivelul intermediar de echipare costă 159.800 de yuani (20.644 de euro). Versiunea de top are un preț de pornire de 174.800 de yuani, ceea ce ar însemna aproximativ 22.582 de euro la cursul valutar actual. Astfel, până și cel mai scump model disponibil în prezent este mai ieftin decât versiunea de bază a Tesla Model Y, care are un preț echivalent a 34.416 euro pe piața chineză.
Ce primesc clienții ce vor cumpăra noua Kia EV5?
Potrivit Carscoops, modelul de bază folosește un singur motor electric ce dezvoltă o putere maximă de 215 CP și 310 Nm. Acesta este alimentat de o baterie de 64,2 kWh, produsă de BYD, care ar trebui să asigure o autonomie maximă de 530 km, calculată în regimul de testare aplicat în China, care este destul de permisiv. Nu este încă clar ce diferențiază modelele Light, Air și Land, dar se pare că toate au același grup motopropulsor.
Pentru cei ce vor căuta mai multă putere și autonomie, producătorul are vești bune. Kia va vinde, de asemenea, EV5 cu o baterie mai mare de 88 kWh, cu același motor de 215 CP, dar cu o autonomie de până la 720 km. Compania are, de asemenea, intenția să ofere un tren de rulare cu două motoare, care combină motorul electric frontal de 215 CP cu un motor montat în spate, ce produce 94 CP. Această versiune cu tracțiune integrală va folosi aceeași baterie de 88 kWh. Detaliile referitoare la prețurile pentru aceste două variante nu au fost încă anunțate.